اجتماعی و فرهنگی

بزرگترین منکر در شهرداری فساد و حرام‌خواری است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر قالیباف شهردار تهران در همایش سراسری شوراهای نماز و امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران که صبح امروز در سالن اجتماعات برج میلاد و با حضور علما، روحانیون، حجت‌الاسلام امرودی معاون امور فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهرداری تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا و فرهنگ عاشورا یک صحنه عبرت است و درواقع همه چیز در عاشورا نهفته است.

وی با اشاره به عظمت عاشورا  و فرهنگ جهاد و شهادت، خاطرنشان کرد: اگر نظام دینی در فرهنگ عاشورا را توجه کنیم، بر ۴ چیز از جمله ایمان،‌ بصیرت، همت والا و توجه به آرمان‌ها و ارزش‌ها ایستاده است.

قالیباف با اشاره به اینکه در شهرداری امر به معروف و نهی از منکر یک عهد دینی و یک موضوع مسئولیت‌پذیری محسوب می‌شود، گفت: ورود به امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسئولیت‌های جدی ما است.

قالیباف اضافه کرد: هر کسی به جامعه احساس وظیفه می‌کند و انسان نامیده می‌شود باید توجه ویژه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حماسه عاشورا حفظ مسئولیت‌پذیری و عهدپذیری است، گفت: ان‌شاءالله به برکت خون امام حسین(ع)، خداوند به ما رحمی کند و ما را به خودمان وامگذارد.

قالیباف اضافه کرد: من بارها این موضوع را در بین مدیران، پرسنل و کارکنان شهرداری تأکید کرده‌ام که ما تا به امروز علی‌رغم کارهایی که کرده‌ایم در بحث امر به معروف و نهی از منکر کار ویژه‌ای انجام نداده‌ایم که قابل تقدیر باشد.

شهردار تهران با طرح چندین پرسش ادامه داد: ما چه کاری را نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر انجام داده‌ایم، که خداوند بر این موضوع مهم تأکید دارد و من به‌عنوان شهردار تهران دست همه دوستانی را که در این زمینه کار کرده‌اند را می‌بوسم ولی زحمات عزیزان در حدی نیست که دین خود را نسبت به این فریضه مهم انجام داده باشیم.

قالیباف اضافه کرد:  نباید جامعه را به دو بخش امرکننده و امرشونده تقسیم کنیم و در زمانی که این اتفاق بیفتد ما با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم بود.

وی اظهار داشت: مسئولیت‌پذیری و مایه گذاشتن برای الزامات اعتقادی، ‌اخلاقی و رفتاری در جامعه‌ای که مورد هجمه هستیم و تهمت، غیبت و دروغ و بی‌تقوایی در آن وجود دارد، موضوع مهمی است که باید با جان و دل و هزینه دادن مقابل آن بایستیم و نبایستی میدان را خالی کنیم، البته برای این کار مهم باید روش صحیح را انتخاب کرد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین معروف در شهرداری خدمت صادقانه به معروف در ابعاد مختلف، از جمله؛ ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است، گفت: بزرگ‌ترین منکر در شهرداری نیز مبارزه با فساد و حرام‌خواری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا