شورای شهر

کاهش تلفات رانندگی در ۴ سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جعفر تشکری هاشمی با حضور در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: قانون‌گریزی و تخلفات در شهرهای در حال رخ دادن است و ضعف در نظارت در رفتارهای یکپارچه شهروندان در حوزه قانون مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: یکسری عوامل موثر فرهنگی در بروز معضلات ترافیکی وجود دارد و این نیز ناکافی بودن آموزش‌های پایدار است.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: تفاوت رفتاری شهروندان در شرایط دیده شدن و دیده نشدن وجود دارد و نگاه ارزشی به رفتارهای ترافیکی از جمله معضلات فرهنگی دربحث‌های ترافیکی مشاهده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت:‌در کشورهای توسعه یافته بیش از سه دهه است که رفتارهای غلط ترافیکی به فراموشی سپرده شده است ولی در ایران مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این نیستیم که خط‌های سفید خیابان‌ها را اضافه کنیم گفت: تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد که شهروندان به خوبی به سمت رعایت قوانین در مرکز شهر رفتند و رانندگانی نظم و انضباط را رعایت می‌کنند.

تشکری هاشمی بیان داشت: تجهیزات هوشمند شهر برای نظارت کامل افزایش پیدا می‌کنند و اجرای طرح خط سفید به صورت پایلوت در منطقه ۶ و ۸ تهران در حال اجراست که با آغاز سال ۹۴ در کل تهران اجرایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: در حوزه فرهنگ‌سازی عمومی و تخصصی که شامل آموزش شهروندان و پرسنل در حمل و نقل است باید توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان داشت: سعی می‌کنیم با سیستم‌های هوشمند از تخلف افراد جلوگیری کنیم و این سیستم‌های هوشمند در معابر و قسمت‌های خوبی جانمایی شود.

وی افزود: شرایط کلی به گونه‌ای است که در بحث ترافیک شرایط نامطلوبی داریم که با حل مباحث رفتاری برطرف می‌شود.

وی گفت:‌طرحی که اخیرا با عنوان خط سفید اجرایی کرده‌ایم مقطعی نیست و تا استمرار کامل این طرح ادامه دارد.

در ادامه این جلسه و در پاسخ به اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر تهران تشکری هاشمی درباره تلفات رانندگی اظهار داشت: در طول ۴ سال گذشته تلفات رانندگی در شهر تهران از ۱۸۰۰ نفر به ۸۴۴ نفر در سال گذشته رسیده است.

وی افزود: کمپین و کار با سمن‌ها در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی آغاز کرده‌ایم و باید مساجد و پایگاه‌های بسیج و نهادهای خانواده در کنار این طرح ما را همیاری کنند.

وی درباره دست‌کاری چراغ‌ها توسط پلیس اظهار داشت:‌در خصوص این اقدام تذکرات لازم داده شده است.

وی درباره شماره‌گذاری خودروها اظهار داشت:‌برای منع شماره‌گذاری به صورت قانونی منعی نداریم و سقف خودور برای شماره‌گذاری مشخص نشده است.

وی گفت:‌برای خط‌کشی خیابان‌ها از استاندارد آمریکایی خارج و رو به استانداردهای اروپایی آورده‌ایم تا رانندگی بین خطوط ساماندهی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: لایحه طرح جامع پارکینگ مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه نهایی در شورای اسلامی شهر تهران برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا