شورای شهر

کاهش بودجه شهرداری به ۱۴ هزار میلیارد تومان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر در سیصد و یازدهمین جلسه شورا که پیرامون تبادل نظر اعضای شورا در خصوص لایحه مدیریت شهری برگزار شد، گفت : اگر قرار است در این لایحه شهردار توسط مردم انتخاب شود و اختیارات کامل نداشته باشد شاهد بروز مشکلات فراوانی خواهیم بود . 


دبیر در ادامه افزود: انتخاب شهرداران توسط مردم اقدامی در جهت دموکراسی است اما اگر قرار باشد شهردار اختیارات کامل نداشته باشد مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد . 
وی اظهار داشت : در مدیریت یکپارچه شهری به طور قطع باید تهران ، مشهد و یا شهر های اینچنینی متفاوت دیده شود چرا که ذینفعان اثر گذار در این شهر ها مانند آستان قدس و یا آستان حضرت عبدالعظیم باید مد نظر قرار گیرند. 

رییس کمیسون برنامه و بودجه همچنین با اشاره به بودجه شهرداریها با لایحه فعلی، گفت :دولت برای تقدیم برنامه و بودجه به مجلس سه حالت را در نظر می گیرد ،یک حالت مصوبه تلفیق است ، یک حالت هم بر اساس آمال و آرزوی های دولت است. بر این اساس ما شاهد بوده ایم دولت ها هر کدام بدتر از دیگری به دنبال محدود کردن شوراها بودند و اگر نظر دولت در لایحه مدیریت شهری در مجلس به تصویب برسد شاهد کاهش بودجه شهرداری تهران به ۱۴ هزار میلیارد تومان خواهیم بود . 

وی افزود : از طرفی اگر کاهش بودجه شهرداری با کاهش یا حذف درآمد های پایدار همراه باشد مدیریت شهری در سراشیبی قرار خواهد گرفت و آن روز می بنیم که هر روز در هر محله یک ساختمان مانند قارچ بالا می رود . 

دبیر گفت : در حال حاضر هزینه نگهداری یک شب تهران برابر یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان است که با حذف یا کاهش درامد های پایدار شهرداری قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد . 

وی اظهار داشت : ما باید تا می توانیم شهرداری را قدرتمند کنیم و این امر هم با تثبیت درآمد های پایدار میسر خواهد شد ، در حال حاضر در بحث صدور پروانه ما ۲ هزار میلیارد تومان از پیش بینی ها عقب هستیم و شهرداری برای جبران آن ملک می فروشد و این در حالی است که شهرداری در هزینه های نگهداشت هم دچار مشکل است . 

دبیر افزود : این در حالی است که دیوان ۲۷ میلیارد تومان از درآمد های شهرداری را کم کرده و هر روز بر علیه شهرداری از دیوان حکم می گیرند . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا