ورزشی

رئیس کمیته ملی المپیک پیگیر وضعیت تیم ملی بسکتبال در چین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین یک هفته از آغاز دیدارهای تیم ملی بسکتبال در محل برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در چانگشا چین می‎گذرد. طی این مدت ملی‌پوشان بسکتبال ایران ۶ دیدار برگزار کرده‌اند و با کسب ۵ پیروزی برابر تیم‌های ژاپن، هند، مالزی، هنگ‌کنگ و فلسطین و متحمل شدن شکست مقابل فیلیپین راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شده‌اند.

تیم ملی بسکتبال ایران در صورتیکه بتواند در مرحله یک چهارم نهایی کره‌جنوبی، قهرمانی بازی‌های آسیایی اینچئون را شکست دهد باید در مرحله نیمه نهایی و برای حضور در فینال با برنده دیدار دو تیم چین و هند که به احتمال خیلی زیاد چین میزبان خواهد بود، دیدار کند.

ملی‌پوشان بسکتبال در صورت عبور موفق از این مراحل به دیدار نهایی راه پیدا می‌کنند و اگر بتوانند در این دیدار هم حریف خود را شکست دهند، قهرمان می‌شوند و اینگونه اولین سهمیه تیمی کاروان ورزش ایران را برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل به دست می‌آورند.

اهمیت این موضوع برای ورزش و به خصوص کمیته ملی المپیک ایران به قدری زیاد است که طی روزهای اخیر کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک شخصا پیگیر وضعیت ملی‎پوشان شده و حتی برای حضور در کنار آنها اعلام آمادگی کرده است. 

محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: آقای هاشمی طی روزهای گذشته با من که در چین هستم تماس گرفتند و تاکید کردند که اگر ضرورتی وجود دارد، برای دیدارهای نیمه نهایی و نهایی به محل برگزاری مسابقات سفر کنند. از طرف وزارت ورزش هم همین طور؛ علی ایحال انتخاب با خود آقایان است. قطعا حضور آنها باعث دلگرمی بیشتر مجموعه تیم ملی خواهد شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا