شورای شهر

نباید شهر را از محل تخلفات اداره کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پرویز سروری با بیان اینکه به شدت مخالف تصویب بودجه ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیاردی برای شهرداری در سال ۹۴ بوده‌ام، گفت: به نظر من ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد که بودجه سال گذشته شهرداری بود، باید برای امسال نیز تصویب می‌شد زیرا منابع درآمدی کشور به شدت کاهش پیدا کرده است و همچنین رکود مسکن نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری در حوزه درآمدهای پایدار و سایر منابع کاهش پیدا می‌کند، گفت: برخی از دوستان اعتقاد داشتند باید بودجه نسبت به سال گذشته نیز کاهش پیدا کند که من با آن دیدگاه نیز مخالف بودم زیرا ما در حوزه حقوق و دستمزد ۱۴ درصد افزایش سالیانه داریم. اما در نهایت با وجود آنکه تمام تلاش خود را برای رای نیاوردن این رقم کردیم، دوستان معتقد بودند اگر شهرداری می‌تواند چنین درآمدی داشته باشد، چرا ما جلویش را بگیریم.

سروری تاکید کرد: من نگران آن هستم که این درآمدها از منابع اصلی تامین نشود و در نهایت از منابعی تولید شود که به نفع شهر نباشد. ما می‌توانستیم ردیف‌های بودجه که بود و نبودش چندان تفاوتی برای شهر نمی‌کند، حذف و صرفه‌جویی کرده و یک بودجه عملیاتی، موثر، مفید و کارا تصویب کنیم. به نظر من ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد، بودجه منطقی و مناسب نبود.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه کشور و شهرداری‌ها از محل تخلفات است،‌ گفت: تامین منابع شهر از محل تخلفات یعنی ما برای آنکه منابع‌مان توسعه پیدا کند، باید تخلفات را افزایش دهیم، در حالی که باید بودجه به گونه‌ای تنظیم شود که از تخلفات جلوگیری شود. ما نباید شهر را از محل تخلفات اداره کنیم، بلکه باید اساس بودجه‌نویسی را تغییر دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا