اجتماعی و فرهنگی

نواخته شدن زنگ دانش‌آموز شهید در بهشت‌زهرا(س) با حضور رییس شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  صبح امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اکبر توکلی‌نژاد مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س)‌ و جمعی از مدیران بنیاد شهید استان تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، زنگ دانش‌آموز شهید در سازمان بهشت‌زهرا نواخته شد.

 

توکلی نژاد مدیرعامل بهشت‌زهرا(س) با اشاره به برگزاری این مراسم اظهار داشت:‌ این پنجمین سالی است که مراسم زنگ دانش‌آموز شهید با حضور مسئولان شهری و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این مراسم با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) خاطر نشان کرد: پنجمین مراسم زنگ دانش‌آموز شهید همزمان با سال تحصیلی جدید با شعار «دانش‌آموزان دیروز و آموزگاران امروز» نواخته شده است.

 

وی گفت:‌ هدف ما از نواخته شدن زنگ دانش‌آموز شهید پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزی که سنگر علم و دانش را رها کردند و به تکلیف خود در جبهه‌های جنگ عمل کردند، است.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و عضو هیأت مدیره سازمان بهشت‌زهرا(س) خاطر نشان کرد: بیشترین شهدا را ما در ۸ سال دفاع مقدس از جمع دانش‌آموزان داده‌ایم و ۳۶ هزار دانش‌آموز که در کنار ۴ هزار معلم در دوران ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

 

وی گفت:‌ امروز زنگ بیداری است و ما همه وظیفه داریم که یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های آنها را بازگو کنیم.

 

حجت‌الاسلام امرودی با تأکید بر اینکه دو وظیفه مهم باید مورد توجه قشرهای مختلف قرار بگیرد، گفت: نخستین نکته این است که یاد و نام شهدا را در هر مکان و محله‌ای ببریم و فراموش نکنیم.

 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد:‌ تک تک ما وظیفه داریم که تفکر، فکر و اندیشه شهدا و ایثارگران را حفظ و نگهداری کنیم. ضمن اینکه در تمامی موارد شهدا سفارششان این بود که امام خمینی(ره) و ولایت هیچگاه به فراموشی سپرده نشود.

 

وی در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه در وصایای شهدا سفارش ویژه‌ای به نام اباعبدالله و آقا امام حسین (ع) شده است، افزود: قاطبه شهدا توصیه‌اشان در وصایا این بوده است که دشمن را شناسایی کنید و دشمن در هر لحظه و مکان دشمن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا