سیاسی

وضعیت مینوخالقی تغییر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی مطهری  اظهار کرد: مصوبه امروز مجلس باعث می‌شود شورای نگهبان بعد از تائید صلاحیت نامزد و  تائید انتخابات امکان بررسی مجدد صلاحیت افراد را نداشته باشد و اگر گزارش جدیدی دریافت کند نیز باید آن را به مجلس ارجاع کند تا این موضوع در جریان بررسی اعتبارنامه ها به بحث گذاشته شود که این نوعی احترام به آرای مردم است.  

وی افزود: البته قانون هم همین می‌گوید و ابهامی نبود اما چون در ماجرای منتخب اصفها ن اختلافی بین وزارت کشور وشورای نگهبان بوجود آمده بود نیاز به این استفسار بود که خوشبختانه مجلس به آن رای داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان مصوبه مجلس را تائید می‌کند یا خیر گفت: احتمال تائید این مصوبه وجود دارد؛ زیرا اعضای این شورا اکثرا با این نظر موافق هستند ؛ البته ممکن است که  شوری نگهبان این مصوبه را رد کند اما  در این صورت مجلس به رای خود اعلام می‌کند و موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع می‌دهد. البته ما امیدواریم شورای نگهبان این استدلال را بپذیرد و مصوبه را رد نکند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر این‌که این مصوبه مجلس عطف با ماسبق نمی‌شود خاطر نشان کرد: این موضوع می‌تواند وضعیت مینو خالقی تغییر ایجاد کند؛ چرا که استفسارها مربوط به قبل می‌شوند و عطف به ماسبق می‌شوند و این یک قانونگذاری جدید نیست اما برای محکم کاری پیشنهادی را چاپ کردیم که در آن آمده این قانون شامل انتخابات مجلس دهم نیز می‌شود تا ابهامات از بین برود. در این صورت قطعا راه برای ورود ایشان باز می‌شود.

وی درباره اعلام وزارت کشور مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره ای در اصفهان نیز گفت:‌ زمانی که وزارت کشور این موضوع را اعلام کرد، هنوز این استفساریه وجود نداشت اما اگر این مصوبه به نتیجه برسد شرایط عوض می‌شود ضمن این‌که این استفسار به پیشنهاد وزیر کشور مطرح شد. ما در جایی که به ایشان اعتراض کردیم چرا اعتبارنامه خانم خالقی را به مجلس نمی‌دهند گفت که نیاز به طرح این استفساریه وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا