مدیریت شهری

لایروبی ، پاکسازی و رسوب برداری مسیل اوین درکه در منطقه ۲

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، مهران جندقی با اعلام این مطلب افزود: عملیات لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری مسیل اوین درکه به متراژ ۱۵۰۰ مترطول محدوده محله اسلام آباد شمالی توسط ۱۰ نیروی کارگری  به تناژ ۶ تن رسوبات جمع آوری شده به گودهای مجاز حمل گردید.

به گفته جندقی : مسیل اوین درکه با جمع آوری رسوبات و ضایعات رها شده با هدف کاهش آلودگی محیط زیست انجام پذیرفت که این مسیل تخلیه و به طور کامل پاکسازی و لایروبی شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان ضایعات در فصول بارندگی افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر۲رشته مسیل اصلی( رودخانه اصلی شهر تهران فرحزاد و درکه) از سطح این منطقه عبور می‌کنند که ضایعات آنها به علت شیب طبیعی زمین در این نقطه از شهر تهران ته ‌نشین می‌شوند.

جندقی با اشاره به اینکه اداره مسیلها و قنوات منطقه وظیفه نگهداری و نظافت از کانال‌های سطح منطقه را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: این کانال‌ها در صورتی که به درستی محافظت و پاکسازی نشوند در زمان بارندگی می‌توانند موجب آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب شوند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز را نیز زباله های شهری دانست که توسط افراد نا آگاه در انهار رها و موجب گرفتگی آنها و آبگرفتگی معابر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا