ورزشی

فرکی: رقم قراردادهای سپاهان طبیعی است/ تیم ملی با این جوانان در آینده مدعی می‌ماند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسین فرکی درباره تعطیلات لیگ برتر، رقم قرارداد باشگاه سپاهان با بازیکنانش، وضعیت تیمش و تیم ملی فوتبال ایران با ایسنا به گفت‌وگو پرداخت. متن این گفت‌وگو را می‌خوانید.

درباره وضعیت تیم‌تان صحبت کنید و این که در روزهای تعطیل چه تمرین‌هایی را دنبال کرده‌اید؟

بعد از بازی با سایپا چهار روز به بازیکنان استراحت دادیم. از هشتم مجددا تمرین‌هایمان را شروع کردیم. در این چند روز تا حدودی تمرین‌های بدنی انجام دادیم. جمعه استراحت کردیم. مجددا از شنبه کارمان را آغاز کردیم تا روز جمعه برای بازی جام حذفی آماده شویم. بعد از آن هم برای بازی با تراکتورسازی باید مهیا شویم.

برای دیدار روز جمعه در جام حذفی آیا از بازیکنان اصلی استفاده می‌کنید یا به بازیکنان نیمکت‌نشین میدان می‌دهید؟

باید با آمادگی کامل به میدان برویم؛ چرا که روی این جام هم حساب کرده‌ایم. بر همین مبنا در بازی اول هم با قدرت ظاهر می‌شویم.

آیا به کسب همزمان دو جام فوتبال ایران فکر کرده‌اید؟

برای جام حذفی هدف‌گذاری کرده‌ایم. امیدوارم از این طریق هم کسب سهمیه کنیم؛ چرا که راه کوتاه‌تر است. باید ببینیم عملکرد ما در ادامه راه به چه صورت خواهد بود. جام حذفی، جام شگفتی‌هاست. سال گذشته سپاهان در بازی اول حذف شد. در ادامه هم ممکن است کارمان در جام حذفی سخت‌تر شود که نیاز به توان بالایی دارد.

با توجه به اردوی تیم ملی، وقفه‌ای در لیگ برتر به وجود آمد. عده‌ای از تیم‌ها از این تعطیلات استقبال کردند. آیا از تعطیلات راضی هستید؟

برای ما ۵۰-۵۰ بود، چون تیم‌مان در شرایط رو به جلو بود و بعد از ۵ بازی تعطیلات به وجود آمد و حالا در این زمان که بعضی از بازیکنان خارجی ما مشکل دارند، از این زمان برای حل مشکلات استفاده کردیم. از این نظر خوب بود اما از نظر رو به جلو بودن شاید در ادامه برای ما مشکل‌ساز شود.

بر اساس فهرستی که سازمان لیگ از ارقام قراردادها منتشر کرده، سپاهان بودجه کمتری نسبت به استقلال و پرسپولیس تخصیص داد اما دو تیم پایتخت با همه مشکلات مالی، قراردادهای بیشتری دارند؟

به هر حال همه چیز عیان است. از ابتدای فصل سیاست‌گذاری باشگاه این بود که بودجه تیم کاهش یابد و کنترل شده حرکت کند؛ هر چند ما در لیگ قهرمانان آسیا هم هستیم اما رقم قراردادها طبیعی است و سپاهان قانون را رعایت کرده است. دیگر این ذهنیت به وجود نمی‌آید که سپاهان با بودجه بیشتر قهرمان می‌شود. ارقام قرارداد تیم‌های دیگر را هم دیده‌ام که به مانند قراردادهای ماست.

شما در دو سال اخیر قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد‌ه‌اید و بهترین مربی فوتبال ایران شده‌اید اما مشاهده می‌شود که رقم قرارداد بعضی مربیان بیشتر از شماست؟

خدا کند همه بیشتر از من بگیرند. ما کار عادی خودمان را می‌کنیم. به هر حال در این فوتبال چه چیزی حساب و کتاب دارد که این موضوع هم درست باشد.

گویا لایحه‌ای را به دادگاه عالی ورزش درباره مشکل دو بازیکن برزیلی تیم‌تان ارسال کرده‌اید. آیا پاسخی گرفته‌اید؟

هنوز پاسخی نیامده است و منتظریم که پاسخ بگیریم. این دو بازیکن هم سخت تمرین می‌کنند و از قبل هم محکم‌تر هستند. امیدوارم که پاسخ مثبت بگیریم.

در باشگاهی مانند استقلال، حق و حقوق جاسم کرار را که بازی هم می‌کند پرداخت نمی‌کنند اما دو بازیکن شما با توجه به مشکلات موجود با قدرت در تمرین‌ها حاضر می‌شوند. چه اتفاقی می‌افتد که دو بازیکن سپاهان با تمام وجود در تمرین‌ها حاضر هستند.

این دو بازیکن حرفه‌ای هستند و شرایط را درک می‌کنند. از اتفاقی که برای این دو بازیکن افتاده است، همه ما ضرر کرده‌ایم و به نفع کسی نیست. سعی می‌کنیم خبر خوبی بگیریم تا این دو بتوانند برای ما بازی کنند.

روز پنجشنبه تیم ملی توانست گوام را شکست دهد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی خوب بود. نتیجه هم عالی بود. سه امتیاز به واسطه برد گرفتیم و به نظرم یک امتیاز هم به دلیل گل‌های زده‌مان گرفتیم که در آینده به کارمان می‌آید. این بازی فرصتی شد که از بازیکنان جوان استفاده کنیم. بازیکنان جوان در کنار دیگر بازیکنان باتجربه مانند دژاگه، منتظری، حاج صفی و … خودی نشان دادند. قطعا تیم ما نیاز به جوان‌گرایی دارد. همه چیز خوب بود. با این جوانان در آینده هم مدعی باقی می‌مانیم.

درباره پست بازی احسان حاج‌صفی صحبت کنید. با توجه به داشته‌هایمان استفاده از احسان در پست دفاع چپ چطور بود؟

احتمال به دلیل مشکلات از حاج صفی در سمت چپ استفاده شد. به نظرم حاج صفی در فاز تهاجمی کارایی بیشتری دارد. هر کسی نظر و سلیقه خاص خود را دارد. خودم هم از حاج صفی در دفاع استفاده کرده‌ام اما در پست هافبک چپ بهتر است.

شما تدارکاتی که برای تیم ملی فوتبال فراهم می‌شود را کافی و مناسب می‌دانید؟

حدود چهار سال است که از نزدیک داشته‌ها را مشاهده نکرده‌ام اما این تمام داشته‌های ماست. نمی‌دانم چه کسی باید وضعیت را تغییر دهد. باید تدارکات خوبی فراهم شود اما موجود نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا