اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد: استعلام حریم مترو، در کمترین زمان ممکن و بالاترین دقت

همزمان با آغاز ایام ا… دهه فجر و در ادامه تا پایان بهمن ماه سال جاری، چند رویداد در حوزه فعالیت‌های مترو تهران رخ خواهد داد که اولین آنها رونمایی از سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو است.

به گزارش شوراآنلاین، سیدمناف هاشمی معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران با اعلام مطلب فوق گفت: به موجب پیگیری های صورت گرفته، در نیمه دوم بهمن ماه ۱۳۹۹ چند اتفاق خوب و قابل توجه در شبکه مترو تهران شکل خواهد گرفت. یکی از این برنامه ها، رونمایی از سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو است. از جمله موضوعات مهمی که برای اخذ وام از اسناد ملکی مورد نیاز بوده و شهروندان تهرانی می‌بایست تشریفات آن را با صرف وقت و هزینه انجام می‌دادند، استعلام محل ملک مورد نظر در رابطه با قرار‌گیری در محدوده حریم شبکه مترو بود. این امر به موجب همکاری مشترک شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (‌مترو) و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، از طریق فضای مجازی تسهیل شده و به این ترتیب استعلام املاک واقع شده در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، صرفاً از طریق نمایندگان بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته و نیازی به حضور شهروندان برای اخذ استعلام مربوطه نخواهد بود.

معاون حمل‌ونقل‌وترافیک افزود: شیوه پاسخ‌گویی حضوری به استعلام‌های حریم و معارضات مترو در تهران طی چند سال اخیر، وقت و انرژی فراوانی از شهروندان تهرانی گرفته و بخصوص در ایام کرونا و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دردسرهای فراوانی برای ارباب رجوع رقم زده بود.

هاشمی در پایان یادآور شد: اما در شکل جدید کار، نماینده بانک یا دفترخانه با بازگشایی رمز ورود مخصوص خود در تارنمای my.tehran.ir با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از شرکت مترو دریافت می‌کند، بدون دغدغه و نیاز به حضور فیزیکی، استعلام مربوطه را از طریق سایت Inquiry.tehran.ir انجام داده و پاسخ لازم را اخذ می‌نماید. با این اقدام نرم‌افزاری که حدود ۵ ماه زمان برای طراحی و اجرای آن صرف شد، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع بابت مراجعه حضوری به شرکت مترو، سرعت اخذ استعلام‌ها نیز افزایش مطلوبی خواهد‌یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا