مدیریت شهری

مشاغل قدیمی و سنتی جنوب تهران احیا می شوند

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷،  محلات چهارده گانه این منطقه در مساحت ۸۲۲هکتاری واقع شده اند که تنوع مناسبی را در مشاغل و فعالیتهای صنفی پدید آورده اند.
محسنی در بازدید از بخش ششم محله بلورسازی ، بر نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد و افزود: محلات منطقه ۱۷ خصوصا محله بلورسازی دارای بافت فرسوده و متراکمی ست که بخشی از آن نوسازی و مقاوم سازی شده و باید برای احیا و بهسازی بقیه محله نیز اقدام کرد.  

محسنی با بیان اینکه باید تمامی معبرها و فضاهای شهری منطقه را غنیمت بشماریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه ما کمترین مساحت را در بین مناطق دارد باید از فضای های شهری خود به خوبی استفاده کنیم. برخی از معبرها ذخیره شهری خوبی هستند. دسترسی های شهری را نباید بی دلیل درگیر کنیم چرا که برای خدمات رسانی به شهروندان دارای اهمیت است.

شهردار منطقه ۱۷ بر حفظ و احیای مشاغل قدیمی و سنتی تاکید کرد و افزود: در این منطقه نخستین اردوگاه کارآفرینی برپا شده تا نوجوانان و جوانان را با مشاغل مختلف آشنا کند و لازم است از فضای بیدفاعی که در شهر رها شده و حتی فضاهای کوچکی که در محلات وجود دارد مثل لچکی ها استفاده کنیم تا برای احیای مشاغل قدیمی و سنتی گام برداریم و فضای لازم برای ایجاد یک کارگاه کوچک را در اختیار کارافرینان قرار دهیم. 

باید سنت های دیرینه که در جامعه ما وجود داشته را زنده کنیم و مشاغلی مانند منبت کاری و صنایع دستی و غیره را احیا کنیم تا نسل جدید با این مشاغل آشنا شوند و همچنین فروش در آن انجام شود و چرخه اقتصاد در محلات به جریان بیفتد. 

گفتنی ست بازدید از محلات بلورسازی و آذری، مصوباتی در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک داشت که اصلاح هندسی معابر و تامین روشنایی میدان زکات از جمله مهمترین این مصوبات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا