شورای شهر

مدیریت شهری رکن اصلی توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرها است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ولی‌الله شجاع‌پوریان با اشاره به اهمیت برگزاری سومین اجلاس راهبردی توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران اظهارداشت: دنیای امروز، دنیای شهرنشینی است و مردم از هر نوع قومیت، مذهب، و فرهنگ در کنار هم در حوزه‌ای به نام شهر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شهرها در زیست شهروندان، توسعه فرهنگی و اجتماعی زیست شهروندان نه تنها امری ضروری است بلکه پیش نیاز هرگونه توسعه اقتصادی و سیاسی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای را به موضوعات فرهنگی مبذول داشته است، عنوان کرد: با وجود تمام خدمات و امکانات، در حال حاضر بخش قابل توجهی از نیازهای متنوع فرهنگی و اجتماعی شهروندان بی‌پاسخ مانده است و متاسفانه این امر می‌تواند از شدت همگرایی لازم برای انسجام بکاهد و اثرات مخربی را به همراه آورد.

شجاع‌پوریان در ادامه با تاکید بر برپایی پاتوق‌های فرهنگی و مذهبی در تهران و برخی از کلان‌شهرهای کشور گفت: ضروری است تا این اتفاق مبارک به سایر شهرها نیز تسری پیدا کند تا شهروندان در تمام نقاط کشور بتوانند برای ابراز آراء و عقاید خود و بهره‌مندی از ایده‌های دیگران گرد هم آیند.

وی افزود: به باور من، شناخت شرایط اجتماعی و فرهنگی شهرها و ایجاد پاتوق‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با شرایط هر یک از شهرها نیازمند هم‌اندیشی و انتقال تجربیات به مدیران شهری است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: برگزاری اجلاس راهبردی توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرها فرصتی است تا مدیران شهری باردیگر زمینه را برای ارتقاء رویکردهای اجتماعی فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا