اجتماعی و فرهنگی

عزاداران حسینی تاسوعا را به سوگ نشستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مردم سیاهپوش ایران اسلامی روز دوشنبه اول آبان‌ماه ۱۳۹۴ مصادف با نهم محرم ۱۴۳۷ با حضور در تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و تمامی اماکن مذهبی شهرها و روستاهای کشورمان در ادامه عزاداری‌هایی که از روزهای نخست محرم آغاز شده بود در روز تاسوعای حسینی رنگ و بوی دیگری به این مراسم دادند و عزادارن حسینی با برگزاری مراسم خاص این روز ارادت خود را به شهدای کربلا نشان دادند.

 

پوشیدن لباس سیاه، ارائه نذورات، خواندن زیارت عاشورا سینه‌زنی و زنجیرزنی، حرکت نمادین گروه های عزاداری و … از جمله مراسم مذهبی روز تاسوعای حسینی است.

 

کربلای معلی نیز پذیرای میلیون‌ها عزادار حسینی است.

 

حرم‌های امام رضا (ع) در مشهد و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) میزبان هزاران عاشق و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در قالب دسته‌ها و هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی برای عرض تسلیت خود را به حرم‌های مطهر رسانده‌اند.

 

مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا در این حرم‌های مطهر برپاست و ذاکران اهل بیت در رثای سیدالشهدا و حضرت ابالفضل العباس مرثیه سرایی می‌کنند.

 

همچنین مراسم سینه‌زنی، زیارت عاشورا و اجرای تعزیه هم در حرم مطهر امام راحل با حضور هیئت‌های عزاداری و زائران و سوگواران در حال برگزاری است.

 

در همین حال ، برنامه سوگواری جلوه سوگ نیز در میدان امام حسین تهران برپا شده است.

 

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی نیز در اردبیل و ورامین در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا