ورزشی

بازگشت میران به دنیای جودو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید محمود میران با اعلام این خبر که تصمیم خود را برای بازگشت به تیم ‌ملی جودو گرفته است و بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در تمرینات تیم ملی حاضر خواهد شد، اظها‌ر کرد: نزدیک به دو سال است که به صورت حر‌فه‌ای ورزش می‌کنم و با توجه به این که به سطح آمادگی خوبی رسیده‌ام و دیدم تا المپیک ۲۰۱۶ زمان کافی برای تمرین و کسب سهمیه دارم تصمیم گرفتم بار دیگر در وزن ۱۰۰ + کیلوگرم در خدمت تیم ‌ملی باشم تا در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنم و ان‌شا‌ء‌الله با کسب سهمیه المپیک بتوانم در المپیک ریو به روی تاتامی بروم.

 

دارنده مدال طلای آسیا در سال ۹۶ در پاسخ به این سوال که آیا با ۴۱ سال سن توانایی رقابت با حریفان مطرح در سطح دنیا را دارد یا خیر؟ خاطر‌ نشان کرد: حتما در سطحی از آمادگی قرار دارم که تصمیم گرفته‌ام بار دیگر به دنیای حر‌فه‌ای جودو باز گردم. قطعا به توانایی‌هایم اشراف دارم. ضمن این که جودوکار با تجربه‌ای هستم و راه مبارزه را بلدم. همچنین در این چهار ، پنج سال که مربیگری کرده‌ام تجارب خوبی نصیب من شده که با استفاده از آنها سعی می‌کنم بهترین نتایج را کسب کنم.

 

وی افزود: در حال‌ حاضر در وزن ۱۰۰ + کیلوگرم جودوکار مطرحی نداریم و در صحبتی که با مسئولان فدراسیون جودو و سرمربی تیم ‌ملی داشتم موضوع بازگشتم را مطرح کردم و آنها نیز از این موضوع خیلی استقبال کردند.

 

میران با اشاره به این که آخرین بار در سال ۸۷ در مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم ‌ملی جودو به میدان رفته است و موفق به کسب مدال نقره شده، اظها‌ر کرد: من ۱۸ سال عضو ثابت تیم ‌ملی جودو بودم. بنا‌بر‌این تجارب زیادی دارم که می‌توانم با استفاده از آنها موفق شوم. برای من برد و باخت خیلی مطرح نیست، چرا که چیزی ندارم از دست بدهم اما حضور در المپیک ۲۰۱۶ قلقلکم داد تا بار دیگر به جودو باز گردم. در تمامی مسابقات المپیک شرکت می‌کنم تا به آمادگی بالایی برسم. همچنین قصد دارم در مهر ماه در مسابقات پیشکسوتان جودو نیز حاضر شوم.

 

وی با تاکید بر این که با هیچ شخصی در فدراسیون جودو و تیم ‌ملی مشکلی ندارد، گفت: در جودو همه من را می‌شناسند و من با همه دوست هستم و اصلا علاقه‌ای هم به حاشیه ندارم.

 

میران درباره این که آیا به سرمربی‌گری تیم ‌ملی کشتی آلیش مردان ادامه خواهد داد یا خیر؟ خاطر‌ نشان کرد: باید با رسول خادم صحبت کنم. ما در مرداد ماه میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا هستیم و مهر ماه نیز در لهستان قهرمانی جهان را پیش‌رو داریم. اگر برخی حاشیه سازی نکنند و من را دو شغله تلقی نکنند مطمئنا در تیم ملی کشتی آلیش نیز ادامه خواهم داد، چرا که فعالیت در‌ جودو هیچ تداخلی با تیم ‌ملی کشتی آلیش ندارد. من برای این کار بر‌نامه‌ریزی انجام داده ام و مطمئنا مشکلی وجود ندارد.

 

دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۰۱ در ادامه گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این که در مسابقات کشتی پهلوانی کشور که قرار است در یزد برگزار شود شرکت می‌کند، اظها‌ر کرد: من در سال‌های ۷۳ تا ۷۶ چهار بار به صورت متوالی پهلوان کشور شدم که یک رکورد محسوب می‌شود اما متاسفانه مسئولان فدراسیون کشتی پهلوانی بازوبند پهلوانی را به من ندادند و هر چقدر هم که پیگیری کردم فایده‌ای نداشت. نمی‌دانم چرا آنها این کار را انجام نمی‌دهند. من به ورزش کشور خدمت زیادی کرده‌ام. در طول ۲۰ سال فعالیت در ورزش هیچ منافع مالی نصیبم نشد، اما دوست دارم افتخار بستن بازوبند پهلوانی نصیبم شود. امیدوارم مسئولان فدراسیون کشتی پهلوانی به تعهدات خود در این مورد پایبند باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا