ورزشی

خبری از تغییر کادرفنی تیم ملی امید نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فریدون معینی در مورد وضعیت کاری تیم های پایه فوتبال ایران گفت: تیم ملی جوانان از ۸ تا ۱۲ تیر اردویی را در ایران برگزار می‌کند. در اواخر تیر هم ایران در یک تورنمنت سه جانبه ازبکستان با حضور تیم‌های ازبکستان و قطر به میدان می رود. برنامه‌ریزی تیم ملی جوانان خوب است.

وی افزود: تیم ملی نوجوانان به خاطر امتحانات مدارس تا تاریخ ۲۴ تیر تعطیل هستند. این تیم در مرداد به تورنمنت غرب آسیا می‌رود و با ۸ تیم قوی مسابقه می‌دهد. تیم زیر ۱۴ سال هم که در تاجیکستان حضور داشت بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و توانست به عنوان بهترین تیم انتخاب شود.

سرپرست کمیته جوانان و عضو کمیته فنی در مورد اینکه معادل سازی مدرک محمد خاکپور با مشکل روبرو شده و گفته می‌شود نامه جدیدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این رابطه نوشته‌اند، خاطرنشان کرد: در مورد مدارک مربیگیری باید بگوییم که مسئولان فوتبال فقط مدارکی که از سوی ۶ کنفدراسیون فوتبال صادر می‌شود را قبول دارند. خیلی از کشورها دوره‌های مربیگری برگزار و مدارکی را هم در پایان آن صادر می‌کنند. با این مدارک در خود آن کشورها می‌توان کار کرد اما در خارج از آن کشورها نمی‌توانند کار کنند و باید معادل سازی شود. مدرک خاکپور کاملا درست و A آمریکا است اما مدرک لازم برای تائید مسئولان مدارکی است که کنفدراسیون‌ها صادر می‌کنند. مثلا اگر این مدرک برای کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی یا … بود مشکلی به وجود نمی‌آمد. زمان و مدت آموزش ۶ کنفدراسیون فوتبال کاملا به اندازه هم است. به همین خاطر است که این مسئله به وجود آمده است.

معینی در مورد اینکه گفته می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده برای خاکپور در مرحله دوم مسابقات کارت مربیگیری صادر نمی‌کند، تأکید کرد:‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای داد و اعلام کرد این مدرک را نمی‌توانند این مدرک را تطبیق کنند. بنابرین خاکپور نیاز به گذارندن چند دوره دارد تا ساعت‌های لازم پر شود. در این مورد فدراسیون فوتبال رایزنی لازم را انجام می‌دهد تا این مشکل حل شود.

وی در مورد اینکه آیا قرار است کادرفنی تیم ملی امید دچار تغییر شود، گفت: هنوز خبر خاصی در این مورد نیست.

سرپرست کمیته جوانان در مورد اینکه چه زمانی تکلیف مدرک خاکپور مشخص می‌شود، اظهار داشت: بعد از مذاکراتی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌دهیم این مورد مشخص خواهد شد.

معینی در مورد اینکه آیا این بحث‌ها باعث نمی‌شود تیم ملی امید زمان را از دست بدهد، گفت: حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی امید تجربه کافی را دارد و می‌تواند این مسئله را از او بپرسید. اما این تیم از ۱۵ خرداد به اردو می‌رود و کار را شروع می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا ۱۵ خرداد تکلیف این مسئله مشخص می‌شود، اظهار داشت: واقعا نمی‌دانم و نمی‌توانم چیزی را هم پیش‌بینی کنم باید همه چیز واضح و روشن شود تا تصمیم لازم را بگیریم.

عضو کمیته فنی در مورد اینکه جلسه بعدی این کمیته چه زمانی انجام می‌شود گفت: این جلسه در تیرماه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا