ورزشی

دو پیروزی آزاد کاران ایران در جام جهانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین تیم ملی کشتی آزاد ایران در چهل و سومین دوره جام جهانی کشتی آزاد که در لس آنجلس برگزار می‌شود در دو دیدار نخست بلاروس و ترکیه را به ترتیب با نتایج ۸-۰ و ۷-۱ شکست داد تا آزادکاران ایران از ۱۶ رقابت خود، ۱۵ پیروزی و یک شکست به دست بیاورند. آزادکاران ایران برای راه‌یابی به فینال باید آذربایجان قدرتمندترین حریف خود در گروه را امشب (ساعت ۲۴) از پیش رو بردارند.

 

تیم ملی کشتی آزاد ایران در نخستین مصاف خود در جام‌جهانی ۲۰۱۵ آمریکا،با ارائه یک نمایش تحسین برانگیز موفق شد بلاروس را مقتدرانه و با حساب ۸ بر صفر از پیش رو بردارد. نتایج آزاد کاران ایران در ۸ دیدار برگزار شده به ترتیب زیر است:

 

وزن ۵۷ کیلوگرم

 

حسن رحیمی ۴ – ولادسیلاو آندریف ۲

 

حسن رحیمی دارنده مدال طلای جهان در این مسابقه به مصاف ولادسیلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۴ رفت. این دو کشتی‌گیر در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ به طور مشترک به مدال برنز دست یافتند.

 

رحیمی در ابتدای کار موفق شد یک امتیاز فنی به دلیل کم کاری حریف از آن خود کند و حریفش نیز یک اخطار از داور دریافت کرد. در ادامه رحیمی موفق شد به پاهای حریف خود برسد و وی را خاک کند تا ۳ بر صفر پیش بیفتد. در دقیقه پایانی نیز رحیمی بار دیگردر محوطه نارنجی تشک حریف خود را خاک کرد و یک امتیاز دیگر گرفت. در فاصله ثانیه تا پایان مسابقه آندریف موفق شد رحیمی را با زیر گیری در خاک خود بنشاند تا در نهایت این دیدار با حساب ۴ بر ۲ به سود رحیمی به پایان برسد و اولین پیروزی در جام جهانی به نام رحیمی ثبت شود.

 

وزن ۶۱ کیلوگرم

 

بهنام احسان پور۷ – ژیانیس ماکسیموف صفر

 

احسان پوردارنده مدال طلای جوانان جهان به مصاف حریف نه چندان مطرح خود رفت.احسان پور در ابتدای کار به پاهای حریف خود رسید اما حریف مچ پای او را در اختیار گرفت تا احسان پور نتواند او را خاک کند.حملات کشتی گیر جوان ایران ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۳ مسابقه داور به حریف اخطار کم کاری داد و یک امتیاز نیز به احسان پور رسید.

 

در وقت دوم احسان پور موفق شد ۲ بارحریف خود را خاک کند و ۵ بر صفر از حریف پیش بیفتد در ادامه نیز حریف را فیتیله پیچ کرد و ۲ امتیاز دیگر گرفت تا در نهایت ۷ بر صفر کشتی را به سود خود پایان دهد.

 

۶۵ کیلوگرم

 

سید احمد محمدی ۱۱ –عظمت نوریکوف صفر

 

محمدی که مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۴ را در کارنامه خود دارد به مصاف حریف خود که عنوان پنجم جهان را درسال ۲۰۱۴ داشت به روی تشک رفت.محمدی بسیار مقتدرانه و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه ابتدایی مسابقه موفق شد برتری خود را بر حریف دیکته کرده و ۱۱ برصفر این دیدار را به سود خود پایان دهد تا ایران را در مجموع ۳ بر صفر از بلاروس پیش بیندازد.

 

۷۰ کیلوگرم

 

حسن یزدانی ۱۲– آنتون آفاناسیف یک

 

اعجوبه جوان کشتی آزاد ایران که قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه خود دارد در این دیدار در ثانیه ۵۰ موفق شد حریف خود را خاک کند و ۲ امتیاز را از آن خود کند.در ادامه کشتیگیر بلاروس موفق شد پای یزدانی را از تشک بیرون کند و یک امتیاز بگیرد.در ثانیه‌های پایانی وقت اول یزدانی موفق شد ۲ مرتبه حریف را در خاک کند و ۶ بر یک پیش افتاد.یورش های یزدانی در وقت دوم حریف را از نفس انداخت و موفق شد ۲ بار دیگر حریف را خاک کند و یک‌بار نیز حریف را فیتیله‌پیچ کرد تا در زمان ۴ دقیقه و ۸ ثانیه حریف بلاروسی خود را ۱۲ بر یک شکست داد.

 

۷۴ کیلوگرم

 

مرتضی رضایی قلعه ۴(برنده) – علی شعبان‌اف ۴

 

آزادکار جوان ایران مقابل حریف عنوان‌دارخود که ۲ مدال برنز جهان را در کارنامه داشت به روی تشک رفت و در دقیقه دوم توسط حریف به روی پل رفت و ۲ برصفر عقب افتاد.در ادامه رضایی به پاهای حریف خود رسید اما با خیمه سنگین او مواجه شد و به امتیاز نرسید.

 

در وقت دوم شعبان اف بار دیگر رضایی را به روی پل برد و ۴ بر صفر پیش افتاد.اما رضایی قلعه در ادامه مزد حملات بی‌امان خود را گرفت و موفق شد حریف خود را ۲ مرتبه خاک کند و کشتی را ۴ بر ۴ به سود خود به پایان رساند تا با این نتیجه پیروزی ایران مقابل بلاروس مسجل شود.

 

۸۶ کیلوگرم

 

علیرضا کریمی ۷ – محمداف ۴

 

کریمی که عنوان قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه خود دارد به مصاف حریف خود رفت.حریف بلاروس در ابتدای کار موفق شد با اجرای فن کول‌انداز یک امتیاز بگیرد و در ادامه نیز پای کریمی را از تشک بیرون کرد و ۲ بر صفر پیش افتاد سپس کریمی را در خاک خود نشاند تا ۲ امتیاز دیگر بگیرد.در ادامه کار کریمی با خارج کردن پای حریف از تشک و یکبار نیز اجرای فن درخت‌کن ۳ امتیاز گرفت تا وقت اول ۴ بر ۳ به سود کشتی‌گیر بلاروس به پایان برسد.

 

در وقت دوم کریمی بار دیگر حریف خود درختکن کرد و یکبار نیز در خاک فن فیتیله‌پیچ را روی حریف اجرا کرد تا در نهایت این مبارزه را در یک کشتی زیبا و نفسگیر ۷ بر ۴ به سود خود پایان دهد.

 

۹۷ کیلوگرم

 

رضا یزدانی ۱۰– ایوان یانکوفسکی صفر

 

دارنده ۲ مدال طلای جهان به مصاف حریف بلاروس خود که مدال برنز اروپا را یدک می‌کشید به روی تشک رفت و در همان ابتدای کار با خاک کردن حریف ۲ امتیاز پیش افتاد در ادامه نیز ۲ مرتبه پای حریف را از تشک بیرون کرد و ۲ مرتبه نیز حریف را در خاک نشاند. یزدانی سپس با اجرای فن بار انداز موفق شد درمدت زمان ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه حریف خود را مقتدرانه با حساب ۱۰ بر صفر شکست دهد. با این برد ایران ۷ بر صفر از بلاروس پیش افتاد.

 

۱۳۰ کیلوگرم

 

پرویز هادی ۶– الکسی شیماروف صفر

 

دارنده مدال طلای سنگین وزن ایران در بازی های آسیایی اینچئون در آخرین دیدار به مصاف حریف عنوان‌دار خود که قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه داشت به روی تشک رفت.

 

هادی در ابتدای کارپای حریف را از تشک کشتی بیرون کرد و به یک امتیاز رسید سپس با گرفتن مچ پای حریف موفق شد او را در خاک بنشاند و ۳ بر صفر پیش افتاد.در وقت دوم هادی به حملات خود ادامه داد و بار دیگر پای حریف را از تشک بیرون کرد و یک مرتبه نیز حریف را در خاک نشاند تا ۶ بر صفر پیش بیفتد و وی را با همین نتیجه شکست دهد.

 

 

** نتایج کشتی‌گیران ایران مقابل ترکیه در هشت وزن برگزار شده به ترتیب زیر است:

 

* وزن ۵۷ کیلوگرم

 

یونس سرمستی ۱۰ سزار آکگل ۱۳

 

کشتی‌گیر جوان ایران در حالی که در دقایق ابتدایی کشتی بسیار خوب و جنگنده ظاهر شد توانست هشت بر یک که از حریف خود که عنوان نایب قهرمانی جهان را یدک می‌کشید پیش بیافتد، اما در ادامه دو بار اسیر فیتوی حریف ترک خود شد و امتیازات زیادی را از دست داد تا در نهایت با نتیجه‌ 13 بر ۱۰ نتیجه‌ واگذار کند و اولین باخت ایران در این رقابت‌ها به نام او رقم بخورد.

 

* وزن ۶۱ کیلوگرم

 

بهنام احسان پور ۵ منیر رجب آکتاش صفر

 

کشتی‌گیر جوان ایران و دارنده مدال طلای جوانان جهان در این کشتی بسیار خوب و جنگنده ظاهر شد و با حملات پی در پی خود در وقت اول توانست حریف خود را خاک کند و با اجرای فن بارانداز بر روی او چهار بر صفر جلو بیافتد. احسان پور در وقت دوم نیز یک امتیاز فنی به دلیل کم کاری حریف ترک از آن خود کرد تا در نهایت این کشتی را بر پنج بر صفر پیروز شود.

 

* وزن ۶۵ کیلوگرم

 

مسعود اسماعیل پور ۱۰ صفا آکسوی صفر

 

مسعود اسماعیل پور، کشتی‌گیر با تجربه ایران پس از حضور در وزن ۶۵ کیلوگرم در نخستین دیدار خود در جام جهانی بسیار سر حال و جنگنده نشان داد و توانست حریف ترک را بارها اسیر فنون زیبای خود کند تا این که در نهایت در حالی که سه دقیقه و ۴۶ ثانیه از کشتی گذشته بود، توانست ۱۰ بر صفر از حریف پیش بیافتد و به این ترتیب او را شکست دهد تا دومین برد ایران در دیدار مقابل ترکیه به دست بیاید. اسماعیل پور در این مبارزه توانست بارها حریف خود را خاک کند و در ادامه نیز پای حریف را سه بار از تشک خارج کرد و یک امتیاز هم به دلیل کم کاری حریف دریافت کرد.

 

* وزن ۷۰ کیلوگرم

 

یعقوب گور، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان حاضر نشد به روی تشک مبارزه بیاید و به این ترتیب داور دست حسن یزدانی را به عنوان فرد پیروز بالا برد.

 

* وزن ۷۴ کیلوگرم

 

پیمان یاراحمدی نیز همانند حسن یزدانی به دلیل این که سنور دمیرتاش ، دارنده مدال برنز اروپا حاضر نشد به روی تشک بیاید پیروز میدان لقب گرفت تا ایران تا این جای کار چهار بر یک از ترکیه پیش بیافتد.

 

* وزن ۸۶ کیلوگرم

میثم مصطفی جوکار ۱۰ سردار بوکه صفر

 

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در این مبارزه موفق شد پنج مرتبه حریف خود را در خاک بنشاند و در حالی که یک دقیقه تا پایان مبارزه باقی مانده بود، ۱۰ بر صفر پیروز میدان شود و ایران را صاحب پنجمین برد خود در دیدار مقابل ترکیه کند.

 

* وزن ۹۷ کیلوگرم

 

محمد حسین محمدیان ۴ (برنده) – ابراهیم بلوکباشی ۴

 

کشتی‌گیر جوان و آینده دار ایران که برای نخستین بار در وزن ۹۷ کیلوگرم مبارزه می‌کرد، مقابل ابراهیم بلوکباشی نفر پنجم المپیک لندن قرار گرفت و در پایان توانست حریف خود را با حساب چهار بر چهار و به علت اخطار حریف شکست دهد.

 

* وزن ۱۲۵ کیلوگرم

کمیل قاسمی موفق شد تانجو گمیجی را در مدت زمان یک دقیقه و شش ثانیه ضربه فنی کند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که گیمجی تلاش کرده بود با اجرای تندر همانند کشتی مقابل حریف آذربایجانی قاسمی را ضربه فنی کند، اما قاسمی هوشیار نشان داد و اسیر تندر او نشد. به این ترتیب ایران مقابل ترکیه به برتری هفت بر یک دست یابد.

 

ایران در دیدار نخست نیز هشت بر صفر بلاروس را شکست داد و در آخرین پیکار مرحله گروهی از ساعت ۲۴ امشب برای صعود به فینال به مصاف آذربایجان می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا