اجتماعی و فرهنگی

در جلسه شهردار تهران و وزیر کار چه گذشت؟

به گزارش شورا‌آنلاین،صبح امروز(سه‌شنبه) علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد علی نجفی، جلسه‌ای را برگزار کردند که موضوع این جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در تهران بود.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه شهرتهران از جهات مختلفی آسیب دیده و آسیب پذیر است، گفت: باید چاره ای بیاندیشیم تا از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب تری برسیم. درواقع در فرصت ۴ساله موجود که فرصت کمی هم است باید حداکثر سعی خود را برای خدمت به شهروندان تهرانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و تقویت آن نشان دادن کارآمدی نظام به مردم و جهانیان است، اظهارکرد: ما در تمامی کارها و زمینه ها صددرصد روحیه و آمادگی تامل را داریم. در این دو هفته هم بخش عمده ای از وقتم را صرف تعامل با سازمان های مختلف به منظور خدمت به شهروندان کردم.در خصوص جلسه امروز هم معتقدم همکاری ما با وزارت تعاون قطعا منجر به هم افزایی می شود  و انشاالله پس از ایجاد تعاملات یک سری از برنامه های مشترک را به اجرا می گذاریم. 

 

پیشنهاد تشکیل شورای مشترک شهرداری با وزارت تعاون

شهردار تهران با ارایه پیشنهادی مبنی بر تشکیل شورایی متشکل از اعضای دو ارگان شهرداری و وزارت تعاون عنوان کرد: تشکیل شورای متشرک مشتمل بر چندین کارگروه در کنار مشخص کردن موارد دارای اولویت و فوریت و ارجاع موضوعات و مشکلات شهر به این شورا می تواند به هم افزایی هر چه بیشتر بیافزاید و منجر به تصمیم گیری های بهتری شود.

نحفی ادامه داد: پیشنهاد من این است نام شورای هماهنگی برنامه ها و فعالیت های اجتماعی شهرداری و وزارت تعاون را برای این کمیته همکاری برگزینیم و اولین گزارش شورا یک ماه بعد ارایه شود .

 

ارتقا سطح همکاری های وزارت تعاون و شهرداری تهران

وی با بیان اینکه ساماندهی چهره ظاهری شهر از طیف آسیب ها هم اولویت دارد و هم فوریت گفت: در گذشته همکاری های میان شهرداری و وزارت تعاون در زمینه های مختلف شکل گرفته اما امیدواریم در آینده عمق و سطح این ارتباطات بیشتر شود.

ربیعی در خصوص برگزاری این جلسه گفت:در این جلسه درباره مشاغل خدماتى و بهینه سازى این مشاغل صحبت شد.

وی در خصوص وضعیت کودکان کار گفت: امروز افرادى پشت چراغ قرمزها خدماتى ارائه مى دهند، ما سعى کردیم تا آن ها را جز مشاغل خدماتى تعریف کنیم و حتى براى آن ها سمن و تعاونی هایى هم تعریف کنیم. باید چهره تهران را با کمک بهزیستى و شهردارى و کمپ هاى نگه دارى معتادان از بهم ریختگى فعلى، متکدیان و معتادان پاک کنیم.

ربیعى افزود: مقرر شد اگر کودکان کار بیش از دو بار تذکر گرفتند از خانواده هایشان تعهد گرفته شود و اگر دفعه سوم تذکر گرفتند به مدت طولانى در مراکز مربوطه نگهدارى شوند.

وزیر کار در خصوص ساماندهی دستفروشان و بازارهای محلی گفت: از جمعه و شنبه بازارها برای فروش محصولات تولیدی خانگی و کارگاه های کوچک استفاده می کنیم. ضمن اینکه استفاده بهینه از سراهای محله شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است.

ربیعی در خصوص وضعیت صنوف نوین گفت: خدمات عمومی در تهران فاقد استاندارد لازم است و سازمان فنی حرفه ای در این زمینه اقدام خواهد کرد. ساماندهی صنوف نوین در شهر تهران، ایجاد پارک های فنی حرفه ای برای آشنایی کودکان و ساماندهی حاشیه تهران از دیگر موارد بحث بود.

وزیر کار در خصوص بدهی شهرداری به وزرات کار گفت: ۸۵ درصد از پرسنل شهرداری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و مقرر شد در کمیته ای که بین شهرداری و وزارت رفاه تشکیل می شود موضوع بدهی شهرداری به این سازمان بررسی شود.

ربیعی در خصوص جمع آوری معتادان خیابانی و کودکان کار گفت: با دادگستری برای جمعی آوری و ساماندهی کودکان کار هماهنگ شده است. معتادان متجاهر در تمامی کلانشهرها وجود دارند و جمع آوری آنها در دستور کار بهزیستی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا