اجتماعی و فرهنگی

مسئولان سابق وزارت بهداشت پاسخگو باشند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدحسن هاشمی ضمن بیان این مطلب گفت: مردم شهرستان‌های اطراف تهران که اکثر آنها کارگران زحمتکش و شریفی هستند که با مشکلات اقتصادی فراوانی دست به گریبان هستند، متأسفانه از کمترین امکانات درمانی محروم هستند.

هاشمی با بیان اینکه امکانات بهداشتی- درمانی این شهرستان ها به هیچ عنوان متناسب با شرایط و جایگاه این شهرستان ها نیست گفت: در شهرستان قرچک با ۳۰۰ هزار نفر و شهرستان پیشوا با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی هم وجود ندارد و مردم برای دریافت ابتدایی‌ترین خدمات درمانی مجبور هستند از مسیر جاده‌ای نه چندان ایمن به تهران و به بیمارستان های تهران مراجعه کنند این در حالی است که مردم این مناطق آغازگر نهضت بیداری مردم و شکل گیری انقلاب اسلامی بوده اند.

وی افزود: در شهرستان ورامین نیز که دارای ۴۵۰ هزار نفر جمعیت است فقط ۱۲۰ تخت وجود دارد که آن هم به دلیل نبود فضای فیزیکی نامناسب، این تخت‌ها در ساختمان جهاد که ۳۵ سال پیش ساخته شده است، مستقر شده ‌است.

وزیر بهداشت همچنین وضعیت بهداشتی- درمانی شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم و پرند را مورد اشاره قرارداد و گفت: این شهرستان‌ها نیز کمابیش شرایطی مانند شهرستان‌های قرچک و ورامین را دارند و فقط در شهرستان رباط کریم یک بیمارستان ۱۰۰ تخته وجود دارد که پاسخگوی نیازهای مردم منطقه نیست.

هاشمی تصریح کرد: امروز کسانی باید به چرایی وجود این معضلات پاسخ دهند که طی ۳۰ سال گذشته یا مسئولیت مهمی در وزارت بهداشت داشته اند و یا یکی از سیاستگذاران حوزه سلامت بوده اند اما متأسفانه این افراد به جای ارائه پاسخ، در چنین شرایطی دولت یازدهم و مجریان طرح تحول سلامت را به درمان نگر بودن و عدم توجه به حوزه بهداشت متهم می کنند.

وزیر بهداشت با طرح این پرسش که آیا برای ساکنان اطراف تهران و دیگرانی که در چهارگوشه کشور چنین وضعیتی دارند، نباید بیمارستانی ساخته و تجهیز شود و آیا زنان باردار این مناطق نباید یک مرکز مجهز زایمان داشته باشند؟ گفت: ای کاش منتقدان به جای مغالطه، دادن نشانی‌های غلط و سعی در انحراف افکار عمومی پاسخی به این سوال‌ها و ده‌ها پرسش نظیر آن می‌دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا