ورزشی

شروع امیدوار کننده ایران در جام ملت ها/بحرین زمینگیر شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دیدار تیم ملی ایران برابر بحرین از گروه سوم جام ملت‌های استرالیا با دو گلی که احسان حاج صفی (۴۵+۱) و مسعود شجاعی (۷۱) به ثمر رساندند به سود ایران پایان یافت. به این ترتیب تیم ملی ایران نخستین گامش در رقابت‌های جام ملت‌های استرالیا را با برد برداشت و باید خودش را برای مصاف روز پنجشنبه برابر قطر آماده کند.

 

نیمه نخست:

 

نیمه نخست این دیدار با نمایشی برابر آغاز شد و دو تیم بیشتر سعی داشتند تا یکدیگر را محک بزنند. با این‌حال قوچان‌نژاد در دقیقه پنجم در زاویه‌ای نسبتا بسته تلاش کرد تا با یک شوت شانسش را امتحان کند که ضربه او به دیواره دروازه بحرین برخورد کرد. در ادامه این دیدار و در دقیقه هشتم اشتباه مسعود شجاعی باعث شد تا جایکی اوکونووانه با یک ضربه قیچی دروازه ایران را تهدید کند که ضربه او هم از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

در اواسط نیمه نخست بحرینی‌ها به صورت مشخص تلاش داشتند تا با پاس‌های بلند، پشت دفاع‌های ایران را هدف قرار دهند و در دقیقه ۱۷ ارسال سامی الحسین به پشت مدافعان ایران برابر سعید شوبار قرار گرفت و این بازیکن با یک ضربه سر تلاش کرد خطرساز شود که توپ او با اختلاف راهی اوت شد.

 

در دقیقه ۲۰ این دیدار بهترین فرصت بازی در نیمه نخست برای ایران به دست آمد و دژاگه روی پاس شجاعی در مصافی تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار گرفت که ضربه او را محمد عباس دفع کرد تا حساب کار همچنان بدون گل مساوی باقی بماند. پس از این فرصت بازی به سمت تعادل رفت تا این که در دقیقه ۴۰ یک ضربه ایستگاهی برای ایران به دست آمد که این توپ را نکونام به سمت دروازه بحرین زد ولی توپ او از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

در اواخر این دیدار بازی به صورت کامل در اختیار شاگردان کارلوس کی‌روش بود اما بازیکنان تیم ملی در دادن پاس نهایی به یکدیگر دقت لازم را نداشتند تا این که احسان حا‌ج‌صفی روی توپی که از کرنر ایران به دست‌ آمده بود توانست با شوتی دیدنی دروازه بحرین را باز کند و ایران با این گل به عنوان برنده راهی رختکن شد.

 

نیمه دوم:

 

با آغاز نیمه دوم بازهم شاگردان کی‌روش بر بازی سوار بودند و فرصت‌های خوب گلزنی را بدست آوردند و در دقیقه ۴۸ این دیدار بود که شوت سنگین قوچان‌نژاد را دروازه‌بان بحرین با واکنشی مناسب در آغوش خود گرفت. با این‌حال بحرینی‌ها هم بیکار نبودند و در دقیقه ۵۸ و ۶۸ با دو شوت سنگین می‌توانستند به گل برسند که واکنش‌های به موقع حقیقی مانع از گلزنی آنها شد.

در دقیقه ۷۱ این دیدار مسعود شجاعی گل دوم را به ثمر رساند. ارسال زیبای تیموریان روی یک ضربه کرنر برای شجاعی، این بازیکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد و شجاعی با یک ضربه توپ را به گوشه دروازه بحرین فرستاد تا ایران به دومین گلش در این دیدار دست پیدا کند.

در ادامه این دیدار بازی به سمت تعادل رفت و در بیشتر دقایق این دیدار اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد تا اینکه در دقیقه ۸۷ بار دیگر علیرضا حقیقی با واکنشی مناسب مانع از گلزنی بحرینی‌ها شد و ایران با کسب سه امتیاز مهم این مصاف، خودش را در قامت مدعی این رقابت‌ها نشان دهد.

 

ترکیب ایران در این دیدار: علیرضا حقیقی، وریا غفوری، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه (سروش رفیعی ۸۹)، مسعود شجاعی (علیرضا جهانبخش ۸۰)، رضا قوچان نژاد (سردار آزمون ۷۵) و احسان حاج صفی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا