سیاسی

افزایش کرایه وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با نرخ تورم

به گزارش شورا‌آنلاین، داریوش قنبری در مورد تدوین لایحه تعیین نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری توسط شهرداری تهران گفت: بحث افزایش کرایه وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با نرخ تورم در شهرداری مطرح بوده اما هنوز رقمی برای آن اعلام نشده است ضمن اینکه این اقدام به منظور تأمین منابع لازم برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری صورت می‌گیرد که در شرایط کنونی یکی از مهمترین اهداف شهرداری است که در راستای تحقق دو مطالبه عمومی از جمله کاهش آلودگی هوا و ترافیک صورت خواهد گرفت.

معاون پارلمانی شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیازمند سرمایه‌گذاری جدی و اساسی بوده که باید در سال آینده صورت گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمر مفید اتوبوس‌ها سپری شده و بسیاری از آنها بیش از ۸۰ سال است که در سطح شهر تردد دارند، قطعاً باید سال آینده اتوبوس‌هایی که به فیلترهای پالایش هوا تجهیز شده‌اند و سازگاری بیشتری با شرایط زیست محیطی دارند جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شوند.

وی ادامه داد: هرچند تمام منابع لازم برای برنامه‌های کنونی شهرداری را نمی‌توان از طریق افزایش نرخ خدمات فراهم کرد اما افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری می‌تواند بخشی از این منابع را تأمین کند.

قنبری در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر وارد کردن اتوبوس‌های مدرن از لهستان خاطر نشان کرد: شهردار تهران در سفری که به ورشو داشته تفاهم‌نامه‌هایی را به منظور همکاری دو جانبه امضا کرده است اما در مورد تصمیم‌گیری‌های احتمالی به دنبال این سفر در هفته‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تأمین منابع یادآور شد: ما به دنبال راه‌هایی در جهت تأمین منابع بودیم که خوشبختانه مصوبات اخیر مجلس برای تأمین منابع کل شهرداری‌ها در سال آینده بخشی از نیاز شهرداری تهران را نیز برطرف می‌سازد.

قنبری با یادآوری برنامه جدید شهرداری تهران بیان کرد: هم اکنون شهرداری در تلاش است با تأمین اعتبارات لازم بتواند در سال آینده برنامه‌های خود در جهت کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا را اجرا کند.

معاون پارلمانی شهرداری تهران تأکید کرد: بی‌تردید بخشی از منابع لازم برای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات شهری به منظور کاهش آلودگی هوا باید توسط دولت تأمین شود چرا که رفع این معضل از جمله وظایف حاکمیتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا