اجتماعی و فرهنگی

پاسخ رییس جدید شورای استان‌ها به حاشیه پردازی‌های زمان انتخابات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامرضا بصیری‌پور با بیان اینکه من بارها گفته‌ام ملاک کاری‌ام قانون اساسی است، اظهار کرد: دیدگاه من اصول قانون اساسی است که این قانون براساس دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) تدوین شده است، در نتیجه اگر فاصله‌ای بین قانون اساسی، قوانین دیگر و خواسته‌های مردم وجود دارد باید آن را به هم نزدیک کنیم.

 

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ظرفیت شورای استان‌های سراسر کشور ۱۱۷ تا ۱۲۰ هزار نفر می‌باشد که ظرفیت‌ بالایی است و ما باید از آن استفاده و فضایی را فراهم کنیم تا سران سه قوه کشور از ظرفیت بزرگی خانواده شورا بهره‌مند شوند.

 

بصیری‌پور قانون‌مند بودن نظام شورا و ظرفیت کیفی آن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید برای خدمات‌رسانی بیشتر به ما یاری شود که در این راستا مجلس شورای اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه آقایان بحرینی،‌ دهقان، پژمان‌فر و قاضی‌زاده در خراسان رضوی عضو کمیسیون تلفیق بودجه هستند، تصریح کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم تا این عزیزان را فعال کنند تا آنان یاری دهنده شوراها در مجلس و کمیسیون تلفیق باشند.

 

وی با بیان اینکه به هر دلیلی تشخیص داده شد تا ریاست شورای عالی استان‌ها تغییر کند، ‌اظهار کرد: ما باید قدردان این فرصت باشیم و از آن استفاده کنیم، علی‌رغم اینکه من در شورای عالی استان‌ها خیلی فرصت اظهار نظر نداشتم اما اعضاء با دیدگاه‌های من آشنا شدند و من این ۴۲ رای را به سختی کسب کردم.

 

این عضو شورای شهر مشهد با اشاره به حاشیه‌پردازی‌ها در زمان انتخابش به سمت ریاست شورای عالی استانها، اظهار کرد: حاشیه‌پردازی‌ها زیاد بود و در این زمینه بداخلاقی‌های بسیاری نیز مشاهده شد که من بنا ندارم به آنها بپردازم، اما حجم فشاری که بر من بود بسیار زیاد بود، من آرای کسب شده خود را به نام خراسان رضوی می‌شناسم نه بصیری‌پور.

 

بصیری‌پور افزود: بعضی از مسئولان کشور که اتفاقا از دوستان نیز بودند و من انتظار نداشتم با من تماس بگیرند ۲۰ ثانیه بعد از اعلام رای به من زنگ زدند.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه سوابق اجرایی من بسیار شفاف ‌است، بیان کرد: در این مدت اعتقاد داشتم که در تهران کار نمی‌کنم تا اینکه خدمت در مشهد نصیب بنده شد، سایرین مرا به عنوان یک نیروی ارزشی می‌شناسند و کارنامه من نیز بیانگر این مساله است.

 

وی با اشاره به برخی مسئولین دولتی که برای حمایت و تبریک با وی تماس گرفته بودند، ادامه داد: اینکه عده‌ای می‌گویند دولت از بنده حمایت کرده برداشت صحیحی نیست، برخی مسئولینی که با من تماس گرفته بودند از این اتفاق خوشحال بودند اما این دلیل نمی‌شود که آن را به دولت نسبت دهیم.

 

بصیری‌پور در پاسخ به سوالی در خصوص فساد برخی از مدیران شهری اظهار کرد: من چندین بار در یک سال اخیر در صحن علنی شورا به شهردار این مساله را گوش‌زد کردم ولی اینکه یک نفر از اعضای شورا چقدر می‌تواند در این راستا تاثیر گذار باشد بحث دیگری است، در مشهد عده‌ای همچون دلالان حرفه‌ای یا تعدادی از بنگاه‌های معاملاتی در بحث ساخت و ساز حاکمیت و مدیریت می‌کنند، من به شهردار در صحن علنی شورا و در جمع اعضای شورا بارها این موضوع را تذکر دادم.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه با جنجال، کاری درست نمی‌شود، ادامه داد: برای مبارزه با فساد باید ساختاری تعریف کرد تا جلوی آن را بتوان گرفت، نظام شورایی این آسیب را دارد اینکه یک نفر باید پاسخگو باشد اما همان نفر در عمل هیچ مسئولیتی ندارد، من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم تا با شهردار و رئیس شورا راجع به این موضوع نشست خبری بگذارند و این سوالات را از آنها بپرسند.

 

وی با اشاره به اینکه راجع به مشهد حرف خیلی زیاد است، ادامه داد: برنامه‌ها و اولویت‌های من برای مشهد در سه دسته تقسیم می‌شود، اولویت شهری که بحث حاشیه شهر است، اولویت ملی، بحث زیارت و اولویت بین‌المللی تبدیل مشهد به پایگاه فرهنگی جهان اسلام می‌باشد.

 

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: همه ملت ما می‌دانند که شهر مشهد شهری است که آنها در آن سهیم هستند، ما باید این موضوع را تبیین کنیم و به همین جهت بنده به شبکه ملی زیارت رای مثبت دادم، معتقدم هنوز در باره موضوع زیارت کاری نشده است.

 

بصیری‌پور با بیان اینکه بنده پس از مطالعه در اقتصاد مدیریت شهری به این نتیجه رسیدم که متوسط هزینه یک نفر در مشهد ۱۰۰ هزار تومان است، بیان کرد: اگر ما بتوانیم ۳ روز اقامت زائران را به ۵ روز تبدیل کنیم می‌توانیم با افزایش درآمدها آبادانی در شهر ایجاد کنیم.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تعامل شورای عالی استان‌ها با مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید سعی کنیم در توزیع بودجه‌ها عدالت رعایت شود.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ورودش به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من نمی‌توانم قاطعانه بگوییم که هرگز به مجلس نمی‌روم اما این موضوع را جز برنامه‌هایم نمی‌دانم و اجازه دهید با حضور در همین نظام شورایی آن را تقویت کنم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا