اجتماعی و فرهنگی

موسوی و ضیایی برای تصدی ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس‌جمهور معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر ساعت ۶ صبح امروز در ساختمان صلح هلال احمر برگزار شد و در نهایت با رأی اعضای این شورا احمد موسوی با ۹ رأی و امیر محسن ضیایی با ۸ رأی  برای تصدی  پست ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهوری معرفی شدند.

در این جلسه که در حضور وزرای کشور، بهداشت، خارجه و علی نوبخت به عنوان نمایندگان رئیس جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس، محمدرضا عارف و تعدادی از مدیران هلال احمر برگزار شد، کاندیداهای ریاست جمعیت هلال احمر به بیان برنامه های خود پرداختند.

در جریان ارائه برنامه ها محمدجواد نخعی معاون بهداشت،درمان و توانبخشی اسبق هلال احمر که به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده بود، همانند احمد صادقی مدیر بحران تهران و اسماعیل نجار مدیریت بحران کشور از ادامه رقابت انصراف داد.

بعد از گذشت یک ساعت و نیم از جلسه اعضای شورای عالی اقدام به رأی گیری کردند که مطابق آرای کسب شده سید احمد موسوی با ۹ و سید امیرمحسن ضایی با ۸ رأی به عنوان نفرات اول و دوم انتخابی از سوی شورا به رئیس جمهور برای کسب پست ریاست جمعیت هلال احمر معرفی شدند.

در این انتخابات پیرحسین کولیوند رئیس فعلی سازمان امداد و نجات با ۶ رأی نفر سوم شد و اکرمی، آیتی و سیدابولقاسم موسوی تعداد آرایی کمتر از ۴ رأی کسب کردند.

بنابراین این رئیس جمهور است که حالا باید تصمیم خود را در مورد جمعیت هلال احمر و رئیس آن بگیرد.

محمد فرهادی، رئیس فعلی جمعیت هلال احمر، چندی پیش با پیشنهاد رئیس جمهور و کسب رأی اعتماد مجلس به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب  شده بود و اکنون جای خود را به فرد دیگری خواهد داد.

سید احمد موسوی هم اکنون دبیر کل جمعیت هلال احمر است و سید امیر محسن ضیایی نیز هم اکنون معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا