ورزشی

کاشانی: خاکپور باید تا پایان تیرماه دستیارش را مشخص کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حبیب کاشانی در خصوص حل مشکل محمد خاکپور برای نشستن روی نیمکت تیم امید به عنوان سرمربی گفت: از سال ۲۰۱۳ طبق قانون AFC، مدرک مربیگری A خاکپور مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نمی‌گیرد اما در همین مقطع زمانی در شرایطی مشابه افشین قطبی در جی لیگ ژاپن مربیگری کرد و مرتضی محصص نیز به عنوان مدرس فعالیت می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس، مدارک و استدلال‌هایی در مورد خاکپور داشتیم که در نشست روز شنبه هیئت‌ رئیسه AFC مطرح شده و خوشبختانه مشکل نشستن خاکپور روی نیمکت تیم امید به عنوان سرمربی حل شد و در ادامه رقابت‌های مقدماتی المپیک در کشور قطر برای وی ID کارت سرمربیگری صادر می‌شود. جا دارد از کفاشیان تشکر کنم که در نشست هیئت رئیسه AFC پیگیر این موضوع بود تا ما با کمترین تغییرات در کادر فنی تیم امید بتوانیم به مسیر خود برای صعود به رقابت‌های المپیک ریو ادامه دهیم.

مدیر تیم امید در مورد وضعیت مربی‌ای که قرار است به کادر فنی تیم امید اضافه شود، تصریح کرد: حضور مربی فرانسوی که مد نظر ما بود در کادرفنی تیم امید منتفی شد. او به ما اعلام کرد که دوست دارد به فعالیتش در لیگ انگلیس ادامه دهد. گزینه اسکاتلندی که سرمربی خاکپور هم بوده و چند گزینه ایرانی دیگر داریم که به قوت خود باقی است. چیزی که مسلم است این است که سرمربی تیم امید باید همکارش را تا پایان تیرماه انتخاب و معرفی کند.

وی در خصوص برنامه و اردوهای تدارکاتی تیم امید تاکید کرد: فدراسیون فوتبال ایتالیا در درخواستی رسمی از ما خواسته با تیم «ب» این کشور بازی کنیم اما به دلیل همزمانی این بازی با اردوی ما در کشور هلند این بازی عملا منتفی است. با توجه به حریفانی که از شرق آسیا در مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی المپیک داریم، برای آماده‌سازی بهتر تیم امید می‌خواهیم یک بازی تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند شرق آسیا داشته باشیم به همین دلیل با فدراسیون‌های فوتبال کره‌جنوبی و ژاپن مکاتباتی را برای انجام بازی تدارکاتی در کشورهای آنها یا در ایران انجام دادیم.

کاشانی افزود: فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی به طور رسمی پاسخ منفی به درخواست ما داد و در حال حاضر منتظر پاسخ ژاپنی‌ها هستیم. تیم المپیک سوریه هم تمایل به بازی تدارکاتی با ما را دارد. فردا (دوشنبه) نشستی با کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال داریم که در این نشست علاوه بر خاکپور، من و مایلی‌کهن هم حضور داریم و بحث اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم امید هم در این نشست مطرح می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که انجام دادیم از تاریخ ۸ تا ۱۸ شهریور اردوی تدارکاتی در کشور هلند در نزدیکی شهر نایمخن خواهیم داشت و طبق درخواست کادرفنی برای بالا رفتن اعتماد به نفس بازیکنان دو بازی تدارکاتی سنگین را خواهیم داشت. با توجه به رابطه خوبی که شرکت هماهنگ کننده این بازی‌ها با باشگاه نایمخن دارد احتمال دیدار با تیم نایمخن وجود دارد.

مدیر تیم فوتبال امید عنوان کرد: درخواست داشته‌ایم در صورت امکان با تیم زیر ۲۱ ساله‌های هلند بازی کنیم. در حال حاضر قرارداد بین ما و آن شرکت هماهنگ کننده بازی‌ها بدست ما رسیده و  پس از امضا و عقد قرارداد مشخص می‌شود که با چه تیم‌هایی دو بازی تدارکاتی را انجام می‌دهیم. باید از جهانگیری، سفیر هلند که باجدیت پیگیر برگزاری این اردو بودند تشکر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا