اجتماعی و فرهنگی

گزارش کامل دیدار اعضا شورای پنجم و شهردار جدید تهران با یادگار امام/ سید حسن خمینی: نجفی انتخاب خوبی بود/هاشمی پدید آوردنده مترو تهران است

به گزارش شورا‌آنلاین، ظهر امروز اعضای شورای شهر پنجم و شهردار جدید تهران با حضور در مرقد امام با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

تمامی اعضای ۲۱ نفره شورای شهر تهران، ری و تجریش و محمدعلی نجفی شهردار تهران در حالیکه حجت الاسلام سید حسن خمینی آنها را همراهی می‌کرد، با حضور در مرقد امام با آرمان‌های وی تجدید میثاق کردند.

هاشمی:هاشمی: سه برابر شدن حد نصاب آرا در انتخابات شوراها/ این شورا پیش فعال است
محسن هاشمی در دیدار با سید حسن خمینی، یادگار امام راحل گفت: قانون اساسی، تکلیف شورا‌ها را مشخص کرد و برای شورا‌ها جایگاه اختصاصی در نظر گرفته شد.

وی افزود: طوری برنامه ریزی شد که شورا‌ها در کنار مجلس برای حل مشکلات شهر‌ها اقدام کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نخستین دوره شورای شهر اظهارکرد: از زمان افتتاح شورا زمان زیادی می‌گذرد و امروز شاهد پنجمین دوره شورا‌ها هستیم.

هاشمی شورای شهر را از منظر پشتوانه مردمی مناسب توصیف کرد و اظهارداشت: حد نصاب آرا در این دوره شورا سه برابر شده و این پشتوانه مناسبی برای شورا است.

وی با تاکید بر هوشمندسازی شهر تصریح کرد: علاوه بر هوشمند سازی باید در موضوعاتی از قبیل کاهش آسیب‌های اجتماعی و آلودگی هوا اقدام شود.

رئیس شورای شهر تهران این دوره از شورا را شورایی پیش فعال دانست و گفت: فعالیت خود را قبل از آغاز زمان رسمی آغاز کردیم و این پیش فعالی برای خدمت رسانی به مردم تهران بوده است.

هاشمی با بیان اینکه اعضای شورا باید با امام راحل و بیت امام تجدید میثاق می‌کردند خاطرنشان کرد: لازم بود که امروز در دیدار با یادگار امام حاضر شویم و از رهنود‌های یادگار امام راحل برخوردار شویم.

نجفی:منتظریم تا به مردم تهران خدمت کنیم/ پایتخت نیازمند آرامش و آرایش

محمد علی نجفی در دیدار با سید حسن خمینی گفت: خوشحال هستم که در روز افتتاح شورا، فرصت نصیب من شد که با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کنم.

وی افزود: امیدوار هستم بتوانیم طی ۴ سال آینده به عهدی که با امام راحل بسته ایم استوار بمانیم.

شهردار تهران با ابراز رضایت از انتخاب محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: محسن هاشمی یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی است و خوشحال هستم که اعضا وی را انتخاب کردند.

نجفی کار برای مردم را عبادت دانست و گفت: تهران نیازمند آرامش و آرایش بیشتر است و باید با جلب مشارکت مردم، مشکلات پایتخت کاهش یابد.

وی ادامه داد: جای کار در شهر تهران بسیار زیاد است و ما از هم اکنون منتظر ارائه خدمات به مردم تهران هستیم. 

سید حسن خمینی:انتخاب نجفی به عنوان شهردار کار خوبی بود

 سید حسن خمینی در دیدار با اعضای شورای شهر تهران گفت: دوره مسئولیت جدید اعضای شورا را تبریک می‌کویم.

وی افزود: اعضای شورا مجموعه‌ای از نیرو‌های باتوان، با سابقه و جوان هستند که امید زیادی به موفقیت آن‌ها در شهر تهران است.

یادگار امام راحل با اشاره به حضور کارشناسان برجسته در شورای شهر اظهارکرد: مرتضی الویری، احمد مسجد جامعی، محسن هاشمی که پدید آورنده مترو تهران است از جمله افرادی هستند که می‌توانند در حوزه مسائل شهری خوب عمل کنند.

وی ادامه داد: این مجموعه اعتماد قوی مردم تهران را نیز به همراه دارد. در هیچ دوره‌ای چنین رای بالا و یکدستی سابقه نداشته است.

سید حسن خمینی ادامه داد: این شورا یکدست بوده و اعتماد قوی مردم را به همراه دارد. البته این موضوع مسئولیت‌ها را اضافه کرده و در کنار آن برای مردم امید را به همراه داشته است.

یادگار امام راحل با تاکید بر اینکه اعتماد مردم نباید نادیده گرفته شود خاطرنشان کرد: اعضای شورا هر چه همت دارند باید به خرج دهند. عقبه اجتماعی پشت لیست قرار گرفت و این‌ها هم سرمایه است و هم یک انتظار از اعضایی که در شورا حضور دارند.

وی یکی از کار‌های خوب شورای پنجم را انتخاب محمد علی نجفی دانست و ادعان کرد: شهردار جدید تهران سابقه قابل توجهی داشته و در تمام حوزه‌ها از قبیل صنعت، مسائل اجتماعی و فرهنگی حضور فعالی داشته است.

سید حسن خمینی با تاکید بر اهمیت حل مشکلات تهران خاطرنشان مرد: مشکلات اداری شهرداری به عنوان نهادی که ارتباط زیادی با مردم دارد باید برطرف شود. 
وی افزود: باید به سمت حل آسان‌تر و ارزان‌تر مشکلات شهر تهران پیش رویم. باید مشکلات را بشناشیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

یادگار امام راحل با بیان اینکه چشم امید همه بر این است که مشکلات بیش از گذشته برطرف شود اذعان کرد: هر نقطه اش می‌تواند سرآغاز بهتری برای حل مشکلات باشد.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه نباید گرد اتهام مالی بر دامن مدیریت شهری و شورای شهر باشد گفت: باید شفافیت در دستور کار قرار گیرد تا سرمایه سنگین اعتماد دستخوش خدشه نشود.

وی خطاب به اعضای جدید شورای شهر اظهارکرد: چهار سال به سرعت برق و باد می گذرد و اعضا باید از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا