شورای شهر

نگرانی از تغییر کاربری پادگان جی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رحمت اله حافظی پس از بازدید میدانی از منطقه ۹ شهرداری تهران، با اشاره به اینکه هنوز پادگان جی تخلیه نشده است، تاکید کرد: باید پیگیری لازم برای تخلیه این پادگان صورت گیرد، همچنین برخلاف منویات رهبری، بخش‌هایی از این پادگان برای مصارف اقتصادی و تجاری دیده شده است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین به بافت فرسوده این منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخش اعظمی از مناطق مسکونی این منطقه، بافت فرسوده هستند از این رو لازم است تسهیلات لازم برای نوسازی اختصاص یابد.

حافظی با اشاره به معضل فاضلاب در برخی از محلات منطقه، گفت: بزودی جلسه‌ای مشترک با شرکت آب و فاضلاب شهر تهران برای حل مشکلات فاضلاب منطقه برگزار خواهد شد. امیدواریم با چاره اندیشی، بوی بدی که به واسطه فاضلاب در محلات به مشام می‌رسد، مرتفع شود.

وی پس از بازدید از پایگاه یکم شکاری گفت: ۱۹۰هکتار از زمین‌های این پایگاه برای تامین فضای سبز منطقه به شهرداری واگذار شده است و آزادسازی ۴۰ هکتار زمین دیگر در دست اجرا است. در این پایگاه پیست دوچرخه سواری برای ساکنان منطقه ایجاد شده است.

حافظی با اشاره به مشکل پسماند در پایگاه یکم شکاری تاکید کرد: مقرر شد برای حل مشکلات پسماند این پایگاه، جلسه‌ای طی دو هفته آینده با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رئیس سازمان پسماند، فرمانده پایگاه  و رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران برگزار شود تا معضل پسماند در این  پایگاه حل و فصل شود.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه، تصریح کرد: در محلات منطقه ۹ شهرداری تهران، کمبود فضای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی وجود دارد و درخواست شهروندان این است که با وجود زمین های بلااستفاده در محلات، این کمبودها تامین شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین گفت: شهرداری منطقه می بایست زمین های موجود در محلات منطقه از جمله، یک هکتار زمین در محدوده ۲۱ متری جی و خیابان بختیاری را تملک  و به فضای سبز تبدیل کند، همچنین با توجه به کمبود پارکینگ، پارکینگ‌های طبقاتی در محلات ایجاد کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا