شورای شهر

هشدار طلایی به شهرداری/فروش موادمخدر به جای میوه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی در تذکرات پیش از دستور دویست و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در سال ۸۳ به لحاظ مشکلات ترافیکی که نمایشگاه کتاب به وجود آورد، شهردار وقت جلوی نمایشگاه را مسدود کرد و امروز شاهد ایجاد یک نمایشگاه هستیم که می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی را در هنگام برگزاری رفع کند.

وی افزود: ساماندهی برگزاری نمایشگاه‌ها هنوز اتفاق نیفتاده است و هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، ۳ نمایشگاه دیگر نیز به صورت هم‌زمان اجرایی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در محدوده ولیعصر تا انقلاب که دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و تعدادی دانشگاه آزاد وجود دارد، تاکنون بیش از ده‌ها سفره‌خانه و قلیان‌کشی راه‌ افتاده است.

طلایی بیان کرد: با سرعت بسیاری کتاب‌فروشی‌ها جمع و محدود می‌شوند و از سوی دیگر، جای خود را به سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها می‌دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهرداری تهران اجازه ندهد که در محیط‌های علمی، سفره‌خانه و مراکز قلیان‌کشی راه‌اندازی شود.

طلایی افزود: اخیراً از محله حکیمیه بازدیدی داشته‌ام که یک نوع غفلت نسبت به افکار عمومی در مجموعه شهرداری وجود دارد که نتیجه و پیامد آن این است که مردم احساس می‌کنند مدیریت شهری در مقابل مردم ایستاده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اینکه مدیریت شهری در مقابل مردم است، چنین چیزی وجود ندارد و معتقدیم هدف شهرداری خدمت به شهروندان است، ولی در اقدامات و پروژه‌هایی که صورت می‌گیرد، مطالعات کارشناسی نداریم که نتیجه آن، اعتراضات گسترده‌ای می‌شود که مجبور می‌شویم با هزینه‌های میلیاردی که برای پروژه‌ها داشتیم، آن را متوقف کنیم.

وی افزود: مرکز اتحاد را برای کارآفرینی در منطقه حکیمیه ایجاد کردیم که اهالی این منطقه با ایجاد چنین مرکزی مخالف هستند و عنوان می‌کنند مشکلاتی را به وجود آورده است.

طلایی بیان داشت: باید برای اداره مراکز بهاران و اتحاد که توسط شهرداری به وجود می‌آید، تدبیری صورت گیرد و این مراکز باید به دست خود مردم و در محلات مدیریت شوند.

طلایی ادامه داد: در منطقه تهرانپارس شرقی، ۲ خیابان وجود دارد که از ساعت ۱۱ و نیم شب وانت‌بارهای میوه‌فروشی در تمام این خیابان مستقر هستند و در پیاده‌روهای خیابان‌های احسان و امید نیز وانت‌بارها مشاهده می‌شوند، از سوی دیگر، مردم نیز در این منطقه در حال زندگی هستند.

وی ادامه داد: حال سؤال اینجاست که در ساعت ۱۱ و نیم شب چه کسی میوه می‌خرد؟ در دل عنوان میوه‌فروشی، مواد توسط این وانت‌ها توزیع می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اکنون مأموران سد معبر شهرداری چه اقدامی انجام می‌دهند، و این شائبه ایجاد شده که مأموران با آنها زد و بندی دارند.

وی گفت: در یک خیابان چندین مغازه ساخته می‌شود که به صورت غیرقانونی است و هنگامی که ساخت تمام می‌شود، شهرداری جلوی آن را نیوجرسی می‌گذارد. مردم این موضوعات را می‌بینند و در محلات ما آنقدر با این عدم مدیریت مواجه می‌شویم که متحیر می‌مانیم.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: علی‌رغم تمامی تلاش‌های مدیران شهرداری،‌ ولی وجود تشکلاتی مانند سدمعبر و شهربان، هیچ کارکردی برای انجام مأموریت‌ها ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا