مدیریت شهری

خیزمدیران شهری برای حضور درانتخابات مجلس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین یک سال است که نام ۳ عضو شورای شهر تهران به عنوان کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس مطرح است. هرچند این خبر از سوی اصلاح طلبان شورا هیچ گاه تایید نشده است اما اصلاح طلبان شورا به دلیل گرایش اعضای علی البدل نگرانی ازترک شورای شهر ندارند.

افشین حبیب زاده کلی عضو علی البدلی است که در صورت ترک یکی از اعضای شورای شهر تهران به ترکیب اصلی شورای شهر تهران افزوده خواهد شد. احتمال حضور او در انتخابات مجلس  نیز بالا است و پس وی حسین خلیل آبادی ، زهرا صدراعظم نوری، فائزه دولتی میاب اعضای علی البدل بعدی هستند.

به نظر می رسد اصولگرایان تمایلی به حضور در انتخابات مجلس ندارند، اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به طور دقیق از حضور اعضای اصلاح‌طلب و اصولگرای شورا برای انتخابات مجلس اطلاعی ندارم، گفت: اما حداقل ۳ نفر از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نامزد خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بهتر است دو سال باقیمانده را در شورا حضور داشته باشند، گفت: مطمئنا حضور این افراد در شورا موثرتر خواهد بود و ترک این افراد به ضرر شهروندان می‌شود.

شاکری با بیان اینکه استمرار خدمات نمایندگان در شورا می‌تواند برای حل مشکلات تهران موثرتر باشد تا حضور آنها در صحنه‌های دیگر خدمت.

ابوالفضل  قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران هم  با تاکید بر اینکه هیچ عضو اصولگرایی در انتخابات مجلس کاندید نخواهد شد، گفت: از لحاظ قانونی حضور اعضای شورای شهر تهران در سایر حوزه‌های انتخاباتی مشکل ایجاد نمی‌کند، اما این حضور به مصلحت شهر نیست. این افراد وکالت مردم شهر تهران برای حل مشکلاتشان را داشتند و نباید نیمه‌کاره یک رسالت را تغییر داد و در جبهه دیگری فعالیت کرد.

 ما در مجلس مشکل کمبود رجال نداریم که دوستان احساس تکلیف کنند. آنجا نیز وکالت مردم را برعهده دارند و در این جبهه مشغول وکالت مردم برای حل مشکلات هستند. در این مدت آنها به بهای سنگینی تجربه کسب کرده‌اند و باید ثمره این تجربه را ببینند.

 اما به جز اعضای شورای شهر تهران، برخی از مدیران میانی شهرداری نیز قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند، مدیرانی که برای حضور در انتخابات مجلس نیاز به استعفا ندارند.

تهران، کرمانشاه، مشهد، چهارمحال بختیاری، لرستان، زنجان، مازنداران، اصفهان، خوزستان از استان هایی هستند که  طیف سیاسی نزدیک به شهردار تهران  از شهرهای مرکز آنها و یا دیگر شهرستان ها برای انتخابات مجلس کاندیدا معرفی خواهند کرد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص اینکه آیا شورا نظارت خود را در این ایام افزایش خواهد داد، گفت: اینکه مدیرانی که در حال حاضر در شهرداری مشغول کار هستند از شهر دیگری کاندیدا شوند و همچنان در شغل فعلی خود مشغول به کار باشند از نظر من کار درستی نیست و مقام بالاتر نباید بگذارد چنین اتفاقی بیفتد.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز در خصوص برنامه‌ریزی برای افزایش نظارت در ایام انتخابات گفت: نظارت فرایندی جاری در مدیریت شهری است، نظارت باید مداوم و مستمر باشد. این بیم و نگرانی که یک مدیر از مقام خود سوء استفاده کند و به بیت‌المال لطمه بزند در همه زمانها وجود دارد و مختص زمان انتخابات نیست و ما باید در تمام ایام به طور دقیق بر عملکرد مدیران نظارت کنیم.

وی ادامه داد: ما نباید از بالاتر از قانون عمل کنیم، قانون اجازه داده که این افراد در حوزه انتخابیه‌ای غیر از تهران ثبت‌نام کنند. ما نیز باید از قانون تمکین کنیم. گاهی افراد که نگاهی سیاهی نیز ندارند بالاترین سوءاستفاده‌ها را از مقام خود کرده، اما یک مدیر که فعالیت سیاسی نیز دارد منزه‌ترین فرد در سیستم اداری است. ما باید نظارت و بازرسی را به طور دقیق انجام دهیم و شرایطی فرای قانون پیش‌بینی نکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا