اجتماعی و فرهنگی

شنیده شدن فرکانس‌های حیات از دل آوارها/ شمار قربانیان پلاسکو ۵ تن شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  با افزایش سرعت آوار برداری در ضلع شمالی این ساختمان بار دیگر شعله های اتش قابل مشاهده شد بر این اساس آتش نشانان ضمن آوار برداری مشغول خاموش کردن شعله‌ها هستند.

در این گزارش می‌توانید مجموعه اخبار سومین روز حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را مشاهده کنید.

عملیات جستجو و آواربرداری در ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو، در حالی ادامه دارد که با وزش باد و بلندکردن آوار شعله‌های آتش زبانه می کشد.

 با گذشت بیش از ۴۵ ساعت از حادثه پلاسکو، عملیات جستجو و آواربرداری به رغم سختی و همه پیچیدگی‌ها ادامه دارد و ماموران با تمام انگیزه تلاش و فعالیت می‌کنند. 

** ۰۴:۰۸ 

لحظاتی پیش دستگاه‌های مکانیکی برای آواربرداری کار خود را متوقف کردند تا گروههای امدادی با استفاده از گوشی‌های زنده‌یاب نسبت به پیدا کردن احتمالی افراد زنده در زیر آوار اقدام کنند.

 در پارکینگ ساختمان پاساژ کویتی‌ها پیش از این تونلی زده شده بود که گفته می‌شود اکنون از آن صدایی به گوش رسیده است که این امر احتمال زنده ماندن فرد یا افرادی در زیر آوار را قوت بخشیده است.

 

** ۰۴:۰۶ سردار وحید حقانی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری هم‌اکنون بار دیگر با حضور در  محل حادثه از نزدیک از روند عملیات نجات و امداد بازدید کرد.

 

 

** ۰۲:۴۴ 

چهار اکیپ از مهندسان نقشه‌برداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو، در اطراف این ساختمان مخروبه مستقر شده‌اند.

در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکوی تهران، اکیپ‌های مختلفی از مهندسان نقشه‌برداری جهت محاسبه میزان لرزش و نشست این ساختمان در نقاط مختلفی از محل حادثه مستقر شده‌اند. مهندسان نقشه‌برداری توسط دوربین‌های خود، نوسانات سازه‌های مجاور ساختمان تخریب‌شده پلاسکو را لحظه به لحظه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

** ۰۱:۴۰ بار دیگر با برداشتن آوار شعله‌ها بلند شد و آتش نشانان در حال مهار آتش ساختمان مجاوری پلاسکو هستند. در حال حاضر براساس گزارش خبرنگار ایسنا بارش باران در منطقه آغاز شده است و می‌تواند موجب کند شدن آواربرداری شود.

 

** ۰۱:۱۸ 

طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تایید پیداشدن پیکر دوم در زیر آوار ساختمان پلاسکو  گفت: ۲ نفر دیگر نیز پیدا شدند که مجموعا ۴ پیکر در زیر آوار ساختمان پلاسکو پیدا شده است.

تاکنون چهار پیکر از زیر آوار پلاسکو کشف و خارج شده که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان درگذشت، می‌توان گفت که شمار قربانیان پلاسکو تا این لحظه ۵ تن است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا