شورای شهر

واکنش تند و صریح عضو شورای شهر تهران به نامه زیبا کلام

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری درباره اظهارات اخیر زیباکلام مبنی بر دخالت مدیریت شهری در ارتباط با مسائل سیاست‌های خارجی، اظهار داشت: موضوع مهمی مانند مذاکرات و خون‌های آلوده مربوط به تمام آحاد کشور می‌شود و تمامی حوزه‌های مدیریتی کشور را در شهر و روستا در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم افراد را محدود کنیم که در خصوص موضوعی به این مهمی اظهار نظر نکنند چه برسد به اینکه مردم را از انتقاد منع کنیم.

شاکری افزود: یکی از افتخارات نظام ما این بوده است که در عرصه‌های گوناگون در مدیریت کلان کشور مردم حضور داشتند و تصمیم نهایی را گرفته‌اند و اکنون محدود کردن مردم در برابر مسائل کلان کشور جفا به دستاوردهای بزرگ نظام و انقلاب است چرا که تمامی شهروندان ایرانی می‌توانند در هر مسئولیتی و سمتی اظهار نظر خود را عنوان کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نحوه تعامل با کشورها و بعضی افراد در حوزه بین‌الملل به وزارت امور خارجه و دولت بر اساس سیاست‌های کلان باز می‌گردد و دیگر مسئولین نیز در این بخش دخالتی نداشتند ولی مسائلی که کل نظام را در بر می‌گیرد هر ایرانی می‌تواند اظهار نظر خود را در آن خصوص ارائه دهد.

وی درباره اظهارات اخیر زیباکلام و نامه‌ای که به شهردار تهران درباره دخالت در امور سیاست خارجی منتشر شده است، اظهار داشت:‌ مدیریت شهری و شورای شهر کار سیاسی نمی‌کند و کار حرفه‌ای خود را انجام می‌دهد و قطعاً حفظ ارزش‌های نظام نیز یکی از فعالیت‌های حرفه‌ای مدیریت شهری است که به این مدیریت نیز ارتباط پیدا می‌کند.

شاکری بیان داشت: اعتراضات خیلی از اعضا شورای شهر نیز به این موضوع است که چرا ارزش‌های کلان نظام در فعالیت‌های سیاسی کمرنگ شده است.

وی گفت: در مورد اعتراضات اخیر نیز که با سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان صورت گرفته است از باب تعاملات بین‌المللی و موافقت هسته‌ای که در حال بررسی است نیست بلکه از باب نوع رفتار آن کشور در گذشته با جمهوری اسلامی ایران بوده است که هم اکنون مورد اعتراض قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، گفت:‌ همه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را با جان و دل گوش کنند و بر این اساس هرگونه دو دستگی و تقابل در باب موضوع هسته‌ای مردود است و نباید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد:‌ کشوری که بعد از این همه کارشکنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران طلبکارانه وارد کشور می‌شود و رئیس جمهور فرانسه روز قبل از ورود وزیر امور خارجه خود کشور ایران را تهدید می‌کند که نحوه تشریفات و پذیرایی از وزیر امور خارجه در ارتباط و تعامل با ایران بسیار مهم است.

شاکری گفت: ولی از سوی دیگر ما فردی را به نام آقای ابوطالبی معرفی می‌کنیم که به دلیل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فعالیت کرده است را اجازه ورود به خاک این کشور نمی‌دهند و چطور عزت و سربلندی کشور را در اینجا نادیده می‌گیریم و مجبور می‌شویم فرد دیگری را جایگزین کنیم ولی آنها آنقدر بر مبانی خو پافشاری می‌کنند و ما نیز باید بر مبنای مهم اقتدار نظام پافشاری کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمامی انتقادها به رفتار کشور فرانسه بوده است و فراموش نمی‌کنیم و قطعاً در مقابل آنها نباید کوتاه بیاییم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما کارشکنی‌های کشور فرانسه را در مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها فراموش نمی‌کنند، گفت: کشور ما ۱۷ هزار شهید ترور دارد که کشور فرانسه از این تروریست‌ها حمایت کرده است. ماجرای ارسال خون‌های‌ آلوده و کشته شدن بسیاری از هموطنان کشورمان را فراموش نکردیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود:‌ در مذاکرات هسته‌ای نیز کشور فرانسه نقش پلیس بد را بازی کرد و اعلام کرد که حافظ منافع اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای است. حال انتقادها به دولت و مسئولین وزارت امور خارجه نیست بلکه به رفتارهای کشوری که عزت و سربلندی کشور ما را نمی‌خواهند و با اقداماتی که در گذشته انجام دادند این موضوع را اثبات کردند. بنابر این باید در کشور یکپارچگی و وحدت داشته باشیم و قطعاً اینگونه نامه‌نگاری‌ها بر عدم وحدت تاثیرگذار است و پتانسیل‌های کشور را کاهش می‌دهد.

وی گفت: ما نباید از ورود کشور فرانسه به کشورمان ذوق‌زده شویم با توجه به اقتصاد ناپایدار و مشکلات اقتصادی که در کشور فرانسه وجود دارد آنها به دنبال سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها می‌گردند و باید از گذشته عبرت بگیریم و این کشور در صف آخر ارتباط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا