ورزشی

طارمی در کنار امباپه، صلاح و بنزما!

مهدی طارمی با دبل شب گذشته برابر ویزلا، از حیث گل و پاس گل در جمع سه بازیکن بزرگ دنیای فوتبال قرار گرفت.

به گزارش شوراآنلاین، دوگل برابر ویزلا در استادیوم دراگائو، امضای مهدی طارمی پای قهرمانی پورتو به‌ حساب می‌آید. مهاجم ایرانی به درخشش خود در لیگ برتر پرتغال ادامه داد و با دبل مقابل حریف خود، ضمن اینکه پورتو را در آستانه کسب جام قرار داد، او را به بیستمین گل فصلش رساند.

گل نخست او از روی نقطه پنالتی به دست آمد و مهاجم ایرانی توانست پدرو سیلوا سنگربان ویزلا را مغلوب کند. گل دوم این بازیکن در شرایطی به ثمر رسید که بازی با نتیجه ۳ بر ۲ در جریان بود و تیم میهمان برای زدن گل تساوی در حال افزایش فشار بر روی دروازه پورتو بود که طارمی به زیبایی موفق به گشودن دروازه ویزلا شد.

دوگل مهاجم بوشهری پورتو او را به یک آمار منحصربه‌فرد رساند. اکنون مهدی طارمی ضلع چهارم مربع مؤثرترین بازیکنان قاره سبز در ۶ لیگ معتبر فوتبال اروپا را تشکیل داده است. این بازیکن با رسیدن به بیستمین گل فصل خود و همچنین ثبت ۱۳ پاس گل، در شمار معدود بازیکنان مؤثر اروپا قرار گرفت.

در واقع پیش‌ از این، تنها سه بازیکن مطرح دنیای فوتبال موفق شده بودند که در این فصل ۲۰ گل و یا بیش از ۲۰ گل را به ثمر برسانند و تعداد پاس گل‌های آنها نیز بیش از ۱۰ پاس بود.

کیلین امباپه در صدر این لیست قرار دارد. او در این فصل ۲۴ گل برای پاریسی‌ها به ثمر رسانده و ۱۶ بار نیز پاس گل داده است. پس از او کریم بنزما قرار دارد که ۲۶ گل در لالیگا وارد دروازه حریفان کرده و ۱۱ مرتبه نیز شرایط گل‌زنی را برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرده است.

پس از این دو، فوق ستاره مصری لیورپول قرار دارد. محمد صلاح در این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره، ۲۲ بار گل زده و ۱۳ بار نیز به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده است. در نهایت، مهدی طارمی چهارمین ضلع این مربع است که با ۲۰ گل و ۱۳ پاس گل، توانسته است روی ۳۳ گل تیمش تأثیر مستقیم بگذارد.

بدین ترتیب در شش لیگ معتبر فوتبال اروپا (انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، پرتغال)، تنها ۴ بازیکن توانسته‌اند که در این فصل +۲۰ گل و +۱۰ پاس گل را به ثبت برسانند که نام مهدی طارمی نیز در کنار امباپه، بنزما و صلاح دیده می‌شود.

دو هفته دیگر تا پایان این فصل از رقابت‌های فوتبال در پرتغال باقی‌ مانده و پورتو باید به مصاف تیم‌های بنفیکا و استوریل پرایا برود. طارمی این فرصت را دارد تا در این دو دیدار، آمار خود را بهبود بخشیده و فصلی فراموش‌ نشدنی را برای خودش رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا