شورای شهر

نامه یک شهروند خطاب به اعضای شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حضور مدیرعامل راه آهن  کشور در صحن علنی شورای شهر و مرور مشکلاتی که عبور قطار از داخل محدوده شهری ایجاد کرده  مورد توجه شهروندان قرار گرفت بگونه‌ای که یکی از همشهریان پس از اطلاع از نقطه نظرات برخی از اعضای شورای شهر در مورد آلایندگی صوتی دودکش‌های راه آهن و نگرانی مدیریت شهری از این حجم آلودگی دست به قلم شد و طی نامه‌ای به ایسنا نوشت: در خبرهای شما دیدم یکی از اعضای شورای شهر نگران صدای فن‌های کارگاه ساختمانی  راه آهن برای اهالی  و ساکنان محل شده است! خیلی خوشحال شدم از اینکه عضو شورای شهر که نماینده قانونی و حافظ منافع مردم به شمار می‌رود این گونه و ظیفه شناس است و نگران آلودگی صوتی به این حد که به رییس  راه آهن جمهوری اسلامی اعتراض می‌کند که صدای هواکش ها ، آلودگی صوتی برای همسایگان  و شهروندان دارد و او در پاسخ بگوید که هنوز عملیات را شروع نکرده ایم !!!

چگونه قبل از شروع عملیات صدا  آزرده خاطر کرده است بنده به عنوان مخاطب خبر نمی دانم.! می‌خواهم به این عضو محترم شورای شهر که نمی دانم در کجای تهران ساکن است بگویم منطقه ما محله شهر آراست.

دو سال است ایستگاه ۷ مترو زیر پل نصر در همسایگی منزل مسکونی صدها عضو هیات علمی دانشگاه آلودگی صوتی ایجاد کرده و می کند و شبها تا صبح صدای لودر و کامیون و هواکش و … از ساکنان سلب آسایش کرده و استادان دانشگاه که بایستی شب را بجای استراحت به مطالعه بپردازند . باید تا صبح به این صدا ها گوش فرادهند!!!! وتا امروز لب فرو بسته و ساکت هستند.؛ بله این صدا آلودگی صوتی ایجاد می کند، ساکنان هم از این صدا ها نگران می شوند و هستند. اما یک نکته را به یاد می آورند اگر امروز صدا ما همسایگان را آزار می دهد . اگر شبها آسایش مردم به مخاطره افتاده  است، همسایگان برای فردایی خوشحالند که کار عمرانی تمام شده  و هم‌میهنان از  این ایستگاه برای رفت و آمد استفاده می کنند.  آنروز است که با تمام شدن  کار و  شادی مردم، خستگی و رنج  آلودگی صدا را بر ما خاتمه می دهد  «ما با این نگاه تحمل صدا را به جان می خریم.»

این شهروند در ادامه نوشت: اگر عضو محترم شورای شهر به محله ما سری بزند کارگاه های متعددی با رفت و آمد بی شمار کامیون در شب را می تواند در خیابان پاتریس و  صد متر آن طرف تر میدان کوشک مقابل مجتمع نویسندگان و کمی این طرف تر مقابل بیمارستان شریعتی را ببیند و با دوچشم خود مشاهده کند شبها تا صبح بیخ گوش مردم منطقه همه گونه صداها بلند است، صداهایی که گویی به گوش اعضای محترم شورای شهر نرسیده است.

عزیزان عضو شورا که برای شما رأی مردم مهم است توجه شما عزیزان را به این نکته جلب می نماید. مردم ما نگران صداهایی که برایشان فردایی روشن در پی خواهد داشت نیستند. این صداها را به جان می‌خرند چرا که براین عقیده هستند «ان مع العسر یسرا». مردم نگران بی صداهایی هستند که فردای آنرا به تباهی می کشاند؛اگر گوش شنوایی دارید آن صداهای بی صدا را بشنوید.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر در واکنش به این نامه و گلایه شهروندان با بیان اینکه تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا کمترین مشکل برای مردم و اهالی ایجاد شود گفت: اعضای شورای شهر چندی پیش با حضور مدیر عامل شرکت راه آهن کشور نسبت به آلایندگی و آلودگی صوتی تذکراتی را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه سر و صدای هواکش‌های راه آهن دائمی است اما برای پروژه‌های مترو سر و صدا مقطعی است، افزود: پروژه‌های ساخت مترو حداکثر شش ماه است و پس از آن مشکل آلودگی صوتی حل می‌شود اما آلودگی صوتی راه آهن دائمی است و مسئولان راه آهن نیز ضمن قبول این موضوع، از نصب عایق‌های صوتی در اسرع وقت خبر دادند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر در پاسخ به اعتراض دیگر این شهروند مبنی بر تردد پی در پی و شبانه کامیون‌ها با بیان اینکه براساس قانون تردد کامیون‌های حامل بار در طول روز ممنوع و تنها این کامیون ها در شب می توانند تردد کنند، گفت: در صورت آزار روحی اهالی و مردم می‌توانند از پلیس راهور درخواست کنند تا تمهیدات خاص و ویژه ای برای این منطقه در نظر بگیرد؛ اما باید از صبر  اهالی و شهروندان بخصوص افرادی که در نزدیکی پروژه های عمرانی شهرداری تهران در حال زندگی هستند تشکر کرد؛ چراکه انجام اینگونه پروژه ها کیفیت زندگی آنها را تحت شعاع قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا