شورای شهر

۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم سمن‌ها از بودجه شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فاطمه دانشور با اشاره به ایجاد ستاد سازماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد بر اساس مصوبه سال ۸۷ شورای شهر تهران افزود: بر اساس این مصوبه بخشی از بودجه شهرداری تهران به عنوان کمک سالیانه به سمن‌ها پرداخت می‌شود، اما متأسفانه ما بانک اطلاعاتی دقیقی از این سازمان‌ها نداریم تا بتوانیم بر پرداخت آن نظارت داشته باشیم.

 

وی با بیان این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد ما باید توانمند شوند، افزود: در خیلی از درخواست‌ها و نامه‌هایی که از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد دریافت می‌شود می‌بینیم که مشکل مکان و نقدینگی دارند. این به آن دلیل است که فعالین ما هنوز یاد نگرفته‌اند که چطور استقلال مالی برای مرکز خود فراهم کنند و لازم است در این حوزه به آن‌ها با ارائه خدمات آموزشی کمک کنیم.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از ضعف‌های ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد این بوده است که از ابتدای تشکیل هنوز برنامه دقیقی برای این کار ارائه نشده است.

 

دانشور با بیان این‌که بیش از ۱۶۰۰ سازمان مردم‌نهاد در شهر تهران در حوزه محیط زیست و سلامت و سایر موضوعات ثبت شده است، گفت: سمن‌های فعال زیر ۱۰۰ عنوان است و برای این سمن‌ها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری تهران در نظر گرفته شده که باید به آن‌ها تخصیص داد.

 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا