اجتماعی و فرهنگی

معاون مالی و اقتصادی نجفی خبر داد:پرداخت ۵ هزارمیلیاردتومان از بدهی‌های شهرداری

به گزارش شورا‌آنلاین، سمیع‌الله حسینی‌مکارم در جمع مدیران کل، مدیران عامل سازمان ها و مشاوران معاونت مالی و اقتصاد شهری اظهار کرد: به جرات می‌گویم که تا کنون در شهرداری تهران هیچ شهرداری با درایت و هوش دکتر نجفی نیامده است و من بعید می‌دانم که تاریخ شهرداری تهران مدیری با این خصوصیات اخلاقی، رفتاری و کرداری را به خود ببیند.

وی با اشاره به اقدامات شهدار تهران در زمینه انضباط مالی، گفت: در ابتدای روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، جلوگیری از صدور هولوگرام بزرگترین قدم در راه شفافیت و انضباط مالی بود و در ادامه بخشنامه ۳۲ بندی صرفه جویی قدم بزرگ دیگری در راه مبارزه با ریخت و پاش های شهرداری بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران، با توضیح این نکته که «در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۶ مجموعا مبلغ ۵ هزارمیلیاردتومان از بدهی‌های شهرداری را پرداخت کردیم»، افزود: از این میان ۴۴ درصد مربوط به بانکها، ۲۱ درصد مربوط به دیون پیمانکاران و مابقی از مطالبات املاکی شهرداری تهران است.

به گفته وی؛ اگر دیون شهرداری شامل بانک ها، املاک و پیمانکاران نبود، ما می توانستیم شهر تهران را با ۱۴ هزار میلیارد تومان اداره کنیم.

حسینی‌مکارم با بیان اینکه «با افتخار اعلام میکنم برای دادن حقوق، مزایا و پاداش اخر سال پرسنل شهرداری تهران حتی یک ریال هم از بانکها وام دریافت نکردیم»، ادامه داد: یقین دارم با مدیریت هزینه بهتر، باز هم میتوانیم در شفاف سازی هر چه بیشتر گام‌های موثرتری برداریم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته در بخش نقدی۹۲درصد از در آمدهای شهری محقق شده است. همچنین با پیش بینی‌های صورت گرفته امیدوار هستیم برای سال آینده ۱۰۰ درصد از درآمدهای نقدی را محقق کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا