شورای شهر

تقی‌پور: برخی اعضای شورا درباره گزارشی که ارائه نشد، حاشیه سازی کردند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از تسنیم رضا تقی‌پور با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه نوبت عصر شورای شهر تهران در روز گذشته، اظهار داشت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری یکی از موضوعات دستور جلسه دیروز بود اما با توجه به اینکه قالیباف شهردار تهران و مهدی چمران رئیس شورا به دلیل حضور در هیئت دولت در جلسه شورا حاضر نبودند بعضی از اعضا نظرشان این بود که این موضوع باید درحضور آنها بررسی شود.

وی افزود: بحث های صورت گرفته در این زمینه طولانی بود، برخی دیگر از اعضا نظرشان این بود که با توجه به اینکه قالیباف به نوعی در یک مأموریت کاری است، می توانیم با نظرخواهی از اعضا این دستور را بررسی کنیم ضمن اینکه دو تن از معاونان شهردار یعنی هاشمی و صلاحی نیز در جلسه حضور داشتند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: در نهایت با توجه به بحث های مطرح شده مقرر شد این دستور در جلسه دیگری با حضور شهردار مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات حائز اهمیت این است که برخی اعضا به این گزارش ایرادهای شکلی مبنی بر اینکه چرا گزارش تفریغ بودجه قبلا برای تک تک اعضا ارائه نشده است، داشتند، اما با توجه به اینکه گزارش به رئیس و هیئت رئیسه شورا ارسال شده علی القائده بحثی است که داخل شورا باید دنبال شود و از این لحاظ نمی توان ایرادی را به کار شهرداری وارد کرد.

تقی پور گفت: اما ظاهراً عده ای دنبال حاشیه سازی هستند و مطرح کرده اند که این گزارش به دلیل ابهامات موجود در آن بررسی نشده است در حالی که ما به دلایلی که به آنها اشاره کردم اصلا وارد موضوع نشدیم و نمی دانم این برداشت و درک چگونه حاصل شده است.

وی گفت: خلاصه این گزارش توسط کمیسیون برنامه و بودجه به روسای کمیسیون ها ارائه شده بود اما برخی اعضا می گفتند به دلیل اینکه گزارش کامل ارائه نشده، نمی توان به شناخت کافی درباره آن رسید. حال شاید دلیل حاشیه هایی که ایجاد می شود این است که چون در متن حرفی برای گفتن ندارند، می خواهند بازی را به حاشیه بکشانند.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه اظهارات خود گفت: دستور دوم جلسه شورا ارائه گزارش تلفیق بودجه بود که با توجه به حجم زیاد گزارش  و به دلیل اینکه بعضاً همه اعضا فرصت استماع آن را نداشتند پیشنهاد دادند موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شود و این کمیسیون خلاصه یا چکیده گزارش را برای ارائه در صحن شورا بیاورد.

وی ادامه داد: بنده شخصا تناقض را در اظهارات برخی اعضا دیدم! آنجایی که گزارش خلاصه ارائه شده بود می گفتند چرا کامل ارائه نشده و آنجایی که گزارش کامل بود می گفتند خلاصه آن را ارائه دهید. این موضوع جای بحث دارد و باید بررسی بیشتری روی برخی رفتارها صورت بگیرد تا اهداف این حاشیه سازی ها مشخص شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا