شورای شهر

امانی:در بحث آلودگی هوا فقط شهرداری را مقصر نکنید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ناصر امانی معاون توسعه و برنامه ریزی شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه ایده تبدیل موتور کاربراتوری به هیبریدی پیشنهاد شهرداری تهران بوده است، گفت: با وزارت صنایع جلسه گذاشتیم، حتی با وزارت دفاع نیز رایزنی کردیم به طوری که امروز وزارت دفاع در حال تولید باتری‌های این موتورهاست تا در داخل تولید انجام شود.

امانی پس از تذکر سرخو، یکی از اعضای شورا درخصوص آلودگی هوای تهران تصریح کرد: وقتی طرح ممنوعیت تردد موتورهای کاربراتوری به کمیسیون زیربنایی دولت برده شد، با وجود آنکه دو مصوبه برای اجرا گرفت و قرار شد از ابتدای مهرماه سال جاری تردد موتورهای کاربراتوری در سطح شهر ممنوع شود، متاسفانه شاهد بودیم این طرح اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه اگر موتور کاربراتوری به راحتی در اختیار مردم قرار بگیرد دیگر کسی تمایلی ندارد به خرید موتور برقی با هزینه های بالاتر، عنوان کرد: با وجود آنکه با بانک شهر نیز در این زمینه وارد مذاکره شدیم، اما باید یادآوری کنم که همان طور که خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز گفتند تنها شهرداری متولی آلودگی هوای تهران نیست و ۱۵ سازمان در این زمینه مسئولیت دارند.

امانی با انتقاد از اینکه نباید طوری صحبت کنیم که گویی فقط شهرداری متولی امر مبارزه با آلودگی هوای تهران است، خاطرنشان کرد: ما مسئول توسعه فضای سبز و حمل و نقل عمومی هستیم به طوری که امروز می‌بینید در طول ده سال گذشته از ۸۰۰ بوستان تهران به ۲۵۰۰ بوستان مجهز شده و ۱۰۰ کیلومتر مترو نیز در دست ساخت داریم و سرانه فضای سبز نیز از ۸ متر به بیش از ۱۵ مترمربع رسیده است.

وی ادامه داد: آقای قالیباف گفته‌اند اگر همه سازمان هایی که در آلودگی هوا دخیل هستند فعالیتشان را به ما بدهند آن هم نه در کوتاه مدت ما می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

امانی در خصوص ساماندهی سد معبرها نیز گفت: با توجه به تذکر آقای حقانی در خصوص الزام برخورد با سد معبرها باید بگویم که آقای حقانی شرایط زمانی که شما مسئول بودید با فضای کنونی بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مردم برای رفع معضل بیکاری و فقر اقدام به دستفروشی می کنند، متذکر شد: نمی توانیم با زور و فشار سدمعبر را جمع کنیم، درست است که وظیفه قانونی شهرداری است اما باید با تدبیر عمل کنیم ضمن آنکه قانون رفع سد معبر برای سال ۳۴ است نه شرایط کنونی جامعه.

معاون شهردار تهران در خصوص جستجو برای پیدا شدن شهروندی که به داخل آب سقوط کرد، توضیح داد: هیچ کسی جز دختر آن خانم در صحنه حضور نداشته است و دیر به اطلاع مردم رسانده است که مادرش به کانال آب افتاده است.
امانی ادامه داد: آنقدر جست و جوی ما دقیق بوده که حتی یک اسلحه ای که در آن کانال جاسازی شده بوده را پیدا کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا