مدیریت شهری

اعلام جزئیات ساخت و افتتاح خط ۱۰ مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران توضیحاتی درباره جزئیات ساخت و افتتاح خط ۱۰ مترو در پایتخت ارائه کرد.

به گزارش شوراآنلاین، علی امام مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره جزئیات ساخت و راه‌اندازی خط ۱۰ متروی پایتخت اظهار داشت: این خط مترو از منطقه ۴ به صورت شرقی و غربی به طول ۴۱کیلومتر تا ایستگاه وردآورد در نظر گرفته شده است و با همه خطوط شمالی- جنوبی مترو ایستگاه تقاطعی دارد.

وی با بیان اینکه خط ۱۰ متروی تهران شمال پایتخت را کامل پوشش می‌دهد، گفت: البته افتتاح قسمت غربی خط ۱۰ در اولویت کاری قرار دارد و از نمایشگاه بین‌المللی تهران تا وردآورد ادامه خواهد داشت که وسعت آن ۲۷ کیلومتر می‌شود.

مدیر عامل شرکت مترو تهران ادامه داد: برای خط ۱۰ مترو تهران بیش از ۳۵ ایستگاه در نظر گرفته شده و در صورتی که منابع مالی تأمین شود ساخت و تکمیل آن ۵ سال زمان خواهد برد. البته تجربه‌های قبلی ساخت خطوط به این صورت بود که اگر در تأمین منابع مشکل پیش آید ساخت و افتتاح خط حتی تا ۱۰ سال زمان می‌برد.

امام در پاسخ به این پرسش که راه‌اندازی خط ۱۰ مترو چقدر هزینه خواهد داشت، گفت: با نرخ دلار سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان کل هزینه ساخت و افتتاح خط می‌شود و در تلاش هستیم که از اعتبارات غیرنقدی شهرداری تهران مانند اعتبارهای مربوط به زمین، املاک و مجتمع‌های ایستگاهی برای ساخت و افتتاح این خط استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبار نقدی و پول حاصل از اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ بهره‌مند خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: کلنگ زنی خط ۱۰ مترو طی روزهای آینده با حضور مسؤولین شهرداری و دولت انجام می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا