استان

تاکید مشاور شهردار کاشان بر ترویج آثار فرهنگی و هنری فاخر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، جمعی از کارمندان، معاونان و مدیرعامل این سازمان با حضور در مجتمع سینمایی کاشان به تماشای فیلم سینمایی در حال اکران یتیم خانه ایران پرداختند.

 
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در حاشیه نمایش این فیلم اظهار کرد: ساخت چنین آثاری می تواند قسمت فراموش شده تاریخ را دوباره زنده کند و درس های عبرت آموز آن را با زبان تأثیرگذار هنر به مخاطبان عرضه کند.
 
مجتبی رضازاده با بیان اینکه این اثر سینمایی روح استعماری و خبیث دشمنان این ملت را بار دیگر به تصویر می کشد عنوان کرد: این فیلم تنها روایتگر یک اتفاق تاریخی نیست بلکه مخاطب اصلی پیام ها ی و مفاهیم این اثر, جامعه امروز است.
 
مشاور شهردار کاشان با تأکید بر اهتمام سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان, بر ترویج آثار فرهنگی و هنری فاخر, نمایش آثار پیام محوری چون یتیم خانه ایران را گامی در جهت این هدف دانست و به شهروندان کاشانی به خصوص نسل جوان توصیه کرد با حضور در سینما و تماشای این اثر، از جریان دارای تفکر و نگاه متعهدانه هنر هفتم حمایت کنند.
 
این برنامه به همت مجتمع فرهنگی هنری شهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با هدف آشنایی فعالان حوزه فرهنگی شهر با آثار هنری و سینمایی برجسته دارای مقاهیم برخوردار از کارکرد اجتماعی صورت گرفت.
 
یتیم‌خانه ایران آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی فیلمساز شناخته شده کشورمان است و داستان سال های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد که در زمان احمدشاه قاجار، بر اثر قحطی ناشی از خیانت انگلیس‌ها، نیمی از مردم ایران جان باختند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا