اجتماعی و فرهنگی

استاندار تهران از هدفگذاری ۲ میلیارد دلاری برای جذب سرمایه گفت

به گزارش شورا‌آنلاین، سید حسین هاشمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به لزوم هدفگذاری برنامه‌های دستگاهها برای برنامه پنج ساله ششم توسعه در استان اظهار کرد: اهداف در سه بخش برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی دستگاهها تهیه شود و برای اجرای برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاهها منتظر ابلاغ برش ملی نمانده و همچون سال گذشته طبق هدفگذاریها اقدام شود.

وی با تاکید براینکه رسیدگی به وضعیت " آب و فاضلاب" و صنایع "‌های تک" از اولویتهای استان است، افزود:‌ لازم است از میزان مصرف گاز و برق صنایع در سال گذشته و اقدامات سرمایه‌ای استان و سرمایه‌هایی که به هر شکلی وارد استان شده است، گزارشی تهیه شود.

 استاندار تهران، میزان منابع از جمله نفت را محدود برشمرد و گفت: ‌باید از قانون  برنامه پنج ساله ششم توسعه برای دستیابی به توسعه در استان به خوبی استفاده کرد.

هاشمی در ادامه جلسه بر تهیه گزارش سه ماهه فصل بهار برای اقدامات سرمایه‌ای استان از سوی معاونت امور اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه استان اشاره کرد.

وی  برای رسیدن به اهداف  توسعه استان توجه به خروجی عملکردها و برنامه‌ها را مهمتر از ارائه گزارش برشمرد و اظهار کرد: دستگاه برتر در سال ۹۵ به‌زودی معرفی خواهد شد که البته در بخش اقتصاد مقاومتی اداره جهاد کشاورزی رتبه نخست کشوری به دست آورد در بخش جذب سرمایه خارجی نیز رتبه سوم کشوری را در سال گذشته به دست آوردیم.

استاندار تهران ادامه داد: ‌برای سال جدید در بخش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۲ میلیارد دلار هدفگذاری کرده‌ایم و مقرر شد مدیران دستگاههای اجرایی با محوریت معاونت امور اقتصادی در مرکز جذب سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان پنجره واحد پیگیر اقدامات سرمایه‌ای استان باشند و هر سه ماه یکبار نیز خودم در جلسات حضور یافته و مستقیم در جریان روند اقدامات قرار می‌گیرم.

 هاشمی به رسیدگی به وضعیت صنوف و صنایع تولیدی اشاره کرد و گفت: ‌شکل‌گیری شهرکهای صنعتی از جمله شهرک صنعتی پوشاک از اقدامات انجام شده در ساماندهی واحدهای تولیدی استان تهران بوده است که درصدد توسعه ساماندهی صنایع برای رسیدن به وضعیت مطلوب در برنامه پنج ساله ششم توسعه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا