اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

حناچی: اصلاح ساختار یک ابزار است و هیچ وقت از دستور کار خارج نمی شود

به گزارش شوراآنلاین، پیروز حناچی امروز در حاشیه افتتاح بوستان ۲۴ هکتاری زندگی در منطقه هرندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه فضای سبز در محدوده قانونی یکی از سیاست‌هایی است که ما در این دوره در شهرداری تهران تعقیب می‌کنیم.

وی افزود: افزایش سرانه فضای سبز در داخل محدوده نقطه هدف ماست و مناطقی که از این جهت دارای ضعف هستند در اولویت قرار دارند؛ در مناطق جنوبی تهران در مناطق ۱۴، ۱۵، ۹، و ۱۰ برنامه‌هایی برای توسعه فضای سبز داریم. مناطق ۱۹ و ۱۸ و ۲۰ نیز مناطقی هستند که معمولاً پرتراکم هستند یعنی هم تراکم نفر دارند و هم تعداد خانوار در هکتار در این مناطق بالا است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه به همین مناسبت برای افتتاح پارک بوستان زندگی به اینجا آمدیم، تصریح کرد: بوستان زندگی ترکیبی از ۳ پارک کوچک محلی و قدیمی به مساحت ۲۴ هکتار است یعنی مساحت آن از پارک شهر تهران نیز بزرگ‌تر است همچنین دو دروازه تاریخی تهران در این مکان قرار دارد؛ امیدواریم که افزایش سرانه فضای سبز روی کیفیت زندگی در این مناطق تاثیر داشته باشد.

حناچی درباره تأثیر بوستان‌ها و امکانات رفاهی روی آسیب‌های اجتماعی گفت: قطعاً محل‌هایی چون آمفی تئاتر، شهربازی، دریاچه و وسایل ورزشی و بدنسازی و سرای محله‌ها زمین بازی، مسیر سلامت و امکانات بهداشتی که در اینجا پیش‌بینی شده است به کمک مردم این محله خواهد آمد و البته با برنامه‌ریزی که برای بهره‌برداری از این فضا خواهیم داشت سعی می‌کنیم که بخش عده‌ای از اوقات فراغات مردم را جوابگو باشیم و روی توانمندسازی جوامعی که در این مناطق زندگی می‌کنند تاثیرگذار باشیم.

وی درباره اصلاح ساختار شهرداری تهران نیز گفت: اصلاح ساختار یک ابزار است و هیچ وقت از دستور کار خارج نمی شود؛ به طور قطع هر ساختاری که بتواند مشکلات ما را جوابگو باشد و جلوگیری از موازی‌کاری باشد ما از آن استقبال می‌کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: مسیر اصلی ما کاهش آلاینده‌های هوای تهران است که این موضوع را تعقیب می‌کنیم؛ مسیر معاینه فنی، طرح ترافیک، کنترل مراکز آلاینده مثل معادن شن و ماسه یا کنترل و ارائه گزارش برای جلوگیری از سوخت مازت در زمستان، موضوعاتی هستند که به طور دائمی تقعیب می‌کنیم؛ استفاده از اتوبوس‌های گازی و برقی برای حمل و نقل عمومی تهران نیز از دیگر موضوعاتی هستند که به طور جدی پیگیر هستیم؛ یکی دیگر از کارها نیز توسعه و استفاده از اتوبوس‌هایی با سوخت “ال ان جی” است که در دستور کار قرار دارد و اگر به قطعیت برسد اطلاع رسانی می‌کنیم.

حناچی در پاسخ به این سؤال که قبل از اینکه این پارک افتتاح شود مردم می‌گفتند افتتاح این پارک کار بسیار مناسبی است اما اکنون معتادها در کوچه‌ها هستند و خواسته مردم این است که بافت این منطقه عوض شود و شهرداری “خانه‌های ریزدانه” را در این مناطق خریداری کند، آیا این امکان وجود دارد، گفت: سازمان نوسازی شهر تهران یکی از وظایفش همین موضوع است و اقداماتی که لازم است برای بازسازی این بافتها انجام بدهد. اگر ما کاری بکنیم که این مناطق به ارزش واقعی خودشان نزدیک بشود یعنی ارزش زمین به ارزش واقعی خودش برسد این کار اتفاق می‌افتد. این نگرانی شما مربوط به نقاطی است که فراموش می‌شوند، یعنی خدماتی به آنها نمی‌رسد، اقداماتی برای بهبود زندگی در آنها صور ت نمی‌گیرد و آن ارزش زمین نازل می‌شود و این خانه‌ها به خانه‌هایی تبدیل می‌شوند که افرادی با کمترین بضاعت در آنها ساکن شوند و متعاقبا مشکلاتی ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خانه‌هایی که کانون معتادان شده‌اند، شهرداری می‌تواند به آنها ورود کند، گفت: شهرداری مستقیم نمی‌تواند به این موضوع ورود کند چرا که ضابط قضایی نیست؛ این یک کار مشترک بین‌دستگاه‌هایی که در سطح شهر هستند است؛ ما برنامه‌هایی برای انجام این کار هم در حوزه فرهگنی و اجتماعی و هم نوسازی داریم.

شهردار تهران در پاسخ به این سؤال که برای آلودگی کارخانه‌ها و دستگاه‌های صنعتی سهم ۳۹ درصدی عوارض آلودگی در نظر گرفته شده است آیا شما این سهم را گرفته‌اید، تصریح کرد: خودروهای شخصی آلودگی ایجاد می‌کنند اما آلودگی موثر و درجه یک نیست؛ بیشترین حجم آلودگی مختص صنایعی است که سوخت‌های نامناسب استفاده می‌کنند مثل نیروگاه‌ها در زمستان‌ها که از سوخت مازوت به جای گاز استفاده می‌کنند و باعث آلودگی بیشتر می‌شوند؛ خودروهای عمومی نیز چون خارج از محدوده قانونی است به تهران چیزی داده نمی‌شود چون خیلی از اینها خارج از حریم تهران هستند اما آلایندگی د

ارند مثلا نیروگاه شهید رجایی قزوین که ۱۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارد اما وقتی سوخت مازوت مصرف می‌کند بر روی آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد.

حناچی گفت: خودروهای عمومی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها هستند که این موضوع در دستور کار قرار دارد؛ این خودروها اکثرا گاز سوز هستند اما گاز co تولید می‌کنند؛ موتورهای دو چرخ کاربراتوری و بنزینی نیز تا ۱۰ درصد و حدود ۱۶ درصد آلودگی را به خودشان اختصاص می‌دهند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن