سیاسی

اسحاق جهانگیری از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد+متن بیانیه

به گزارش شورا‌آنلاین، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
 ملت شریف و بزرگوار ایران
????میهن عزیز ما در آستانه ورود به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست . توجه به مسائل ملی و فرصت ها و چالش‌های جهانی، درک اهمیت و حساسیت ویژه این انتخابات و ضرورت حضور و مشارکت فعال در آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد . ‌انتخابات پیش‌رو را باید فرازی دیگر برای پیشبرد مردم سالاری و توسعه همه جانبه و پایدار کشور بدانیم . در امتداد راهی که تا به امروز برای اصلاح رویکردها و سیاست‌های نادرست و بازگشت نظام اجرایی به عقلانیت و اعتدال پیموده‌ایم ،‌ ضروری است گامی بلندتر برای حل تنگناهای جامعه و مشکلات مردم برداریم.

????این ضرورت مرا واداشت که با صلاحدید بزرگان اصلاحات و رایزنی با جناب آقای دکتر روحانی در آخرین لحظه‌های ثبت نام، نامزد ریاست جمهوری شوم و همانگونه که در آن زمان اعلام کردم برای تبیین وضعیت کشور در آغاز راه و مسیری که طی کردیم و راهی که پیمودیم و ارایه چشم‌انداز پیش‌رو ، وارد عرصه رقابت‌ها شدم.
 
????اکنون که دوره تبلیغات رو به پایان است و بحمدالله جناب آقای دکتر روحانی با عبور از میان همه بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها توانسته است در معرض اقبال چشمگیر ملت قرار گیرد.‌ من بار این مسئولیت را از خود برداشته می دانم و با اعلام کناره‌گیری از کاندیداتوری، تمام توان خود را در خدمت حمایت از دکتر روحانی و پیشبرد برنامه‌های آینده ایشان قرار می‌دهم .
 
????با سپاس از حسن ظن و بذل عنایت همه بزرگان، دلسوزان و شخصیت‌های کشور، همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و اصول‌گرایان که حضور این بنده کوچک خداوند را در انتخابات متضمن نفعی برای ملت و نظام می‌دانستند و با تقدیر از حمایت و لطف همه جوانان و زنان و مردان عزیز ایرانی که در دور و نزدیک کشور حماسه و شور مشارکت در انتخابات آفریدند ، ‌می‌گویم خود را موظف و مکلف به خدمت در راه اصلاحات و اعتدال و پیشبرد سیاست تدبیر غلبه کشور بر همه مشکلات پیچیده و مزمن می‌دانم.

????اعتقاد راسخ دارم که مجموعه ظرفیت‌های فراوان این کشور، آرمان ما برای دستیابی به توسعه همه‌جانبه کشور را دست یافتنی تر از همیشه کرده است و هر جا نیاز به تجربه ، ‌توان و حیثیت من باشد ،‌ بی‌دریغ در خدمت اسلام ، ایران ، ملت و نظام بوده و خواهم بود.

????من دراین مقطع، حمایت از دکتر روحانی و رای قاطع به ایشان را حمایت از ملت توانمند ایران می‌دانم که حق دارد امید به فردایی بهتر داشته باشد. من حمایت از دولت را که توانسته است با سنجیدگی و ایستادگی ، ‌زمینه‌ها را برای جبران سوء تدبیرهای گذشته فراهم کند ، ‌حمایت از نظام جمهوری اسلامی می‌دانم.

 ????من یقین دارم که دولت آینده که انشاءالله با رأی بالای مردم آگاه ما به دکتر روحانی انتخاب شود، قادر خواهد بود با پشتیبانی رهبری معظم انقلاب و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی کشور راهی روشن‌تر برای ‌گفت‌و گو ،‌ تفاهم و مشارکت ملی و برآوردن همه خواسته‌های ملت بگشاید . مردم سالاری ، ‌آزادی ، ‌دغدغه معیشت مردم و پیشرفت کشور ، آموختن از تجارب گذشته و باور به "همه برای ایران " راه غلبه بر همه مشکلات است .

???? از شما می‌خواهم که با مشارکت و حضور مؤثر خود در انتخابات به کمک رییس جمهور و دولتی بیائید که می‌خواهد کارهای بزرگی را با قوت و قدرت بیشتر به پیش برد.

???? از خداوند بزرگ در این راه برای همه ملت ایران توفیق روز افزون مسئلت دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا