شورای شهر

طرح دغدغه های اهالی منطقه ۱۶ از زبان شورایاری

به گزارش شورا‌آنلاین، آزادی دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۶  صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران، به تشریح مشکلات این منطقه پرداخت و با اشاره به معضل بافت فرسوده در این منطقه گفت: ما علاوه بر اینکه در این منطقه با بافت فرسوده روبرو هستیم، بافت ریزدانه نیز داریم، به گونه‌ای که با خانه‌های ۲۸ و ۳۰ متری مواجه هستیم که در حال تخریب هستند و حتی امکان مقاوم‌سازی آنها نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما با کمبود فضای سبز و ورزشی مواجه هستیم، گفت: حتی سوله مدیریت بحران نیز در برخی از مناطقمان نداریم به گونه‌ای که حتی دو بار تا عملیات انعقاد قرارداد پیش رفتیم اما به دلیل کمبود نقدینگی این مهم عملیاتی نشد و این در حالیست که سینما و املاک بزرگ مقیاس متروکه در این منطقه به وفور یافت می‌شود و می‌توانیم از آنها برای احداث سوله مدیریت بحران استفاده کنیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۶ با اشاره به وجود دکل‌های برق فشار قوی در چهار منطقه این محله، گفت: متاسفانه ۶۰ هکتار این منطقه تحت پوشش برق فشار قوی است که حتی قابلیت استفاده از فضای سبز پیرامونی آنها وجود ندارد.

آزادی با اشاره به مشکلاتی که ترمینال جنوب برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است، گفت: با جابه‌جایی این ترمینال بخش زیادی از مشکلات منطقه مرتفع می‌شود و این در حالی است که اگر ساختمان متروکه چیت‌سازی نیز مشکلاتش حل و فصل شود، می‌توانیم فرصت گسترده‌ای را به فضای سبز تبدیل کنیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۶ افزود: یکی دیگر از مشکلات این منطقه توقف‌گاه اتوبوس، در یاخچی‌آباد است که شهردار قول داده بود توقفگاه ۴۰۰ اتوبوس منتقل کند که هنوز این امر محقق نشده است.

به گزارش ایسنا، احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ۴ هکتار از اراضی راه‌آهن در منطقه ۱۶ وجود دارد که می‌توانیم با خرید و تغییر آنها تحولی را در منطقه ایجاد کنیم، گفت: اگر موضوع راه‌آهن را حل کنیم ناخودآگاه مشکل ترمینال جنوب نیز مرتفع می‌شود.

همچنین رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه طی سال‌های گذشته مشکلات این منطقه را احصا کردیم، گفت: خوشبختانه کارخانه روغن‌نباتی قو تعطیل شد و کارخانه آن نیز در شهرک صنعتی ایجاد شده است و از وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم که تسهیلات ویژه برای ۳۰۰ کارگر این کارخانه که در معرض آسیب قرار داشتند بیندیشند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به کابل‌های فشار قوی در این منطقه، گفت: متاسفانه در ۶۰ هکتار این منطقه که عمدتا مسکونی است، کابل‌های فشار قوی ایجاد شده و این در حالی است که برق فشار قوی برای سلامتی مردم بخصوص نوجوانان بسیار پرضرر است به گونه‌ای که براساس یک تحقیق در انگلیس مشخص شده کودکانی که در فاصله ۲۰۰ متری کابل‌های فشارقوی هستند، نسبت به کودکانی که در فاصله ۶۰۰ متری هستند، ۶۹ درصد بیشتر در معرض سرطان خون هستند و به وزیر نیرو هشدار می‌دهم که اگر یک مورد سرطان خون در این منطقه گزارش شود، شرعا باید پاسخگو باشد.

همچنین مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات بافت فرسوده منطقه گفت: متاسفانه حرکت ما در بهبود بافت فرسوده درجا زدن بود و باید این مشکلات را عمیق‌تر حل می‌کردیم.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه بستن محله هرندی باعث سرریز شدن آسیب‌های اجتماعی به مناطق دیگر شده است، گفت: نباید با دور کردن آسیب از یک منطقه، موجب شویم که آسیب‌ها در مناطق دیگر ایجاد شود.

همچنین سروری رییس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که ۸۹ درصد مردم مطالبه احداث پایانه تاکسی و اتوبوس را دارند، گفت: ۸۷ درصد مردم نیز خواهان استقرار کانکس پلیس هستند که نشان می‌دهد با تغییرات کوچک می‌توانیم رضایت عمومی مردم را به دست آوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا