شورای شهر

بیشترین تخلف تاکسی های پایتخت چیست؟/ توصیه عضو هیات رئیسه شورا به مسافران

به گزارش شورا‌آنلاین، ابوالفضل قناعتی گفت: تخلف‌های رانندگان تاکسی‌ها بیشتر شخصی بوده و در موارد محدودی گزارش‌های شهروندی سبب فک پلاک و یا باطل شدن پروانه یک راننده تاکسی می‌شود. 

وی افزود: در مواردی از جمله پیگیری نکردن وضعیت دفترچه ویژه رانندگان، گذشتن از مهلت گواهی نامه رانندگی و یا مشکلاتی که رانندگان با شرکت‌های تحت همکاری پیدا می‌کنند موضوعات در کمیته ویژه تخلفات رانندگان تاکسی بررسی می‌شود. 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انواع تخلفات مرتبط رانندگان تاکسی با شهروندان تصریح کرد: شکایت‌های شهروندان در خصوص تخلفات رانندگان تاکسی به دو نوع تقسیم می‌شود که برخورد نامناسب رانندگان با مسافران و پس ندادن مابقی کرایه مهم‌ترین شکایت‌های شهروندان از رانندگان تاکسی‌ها را شامل می‌شود. 

قناعتی ادامه داد: موارد دیگری نیز گاه به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع داده شده، اما پس ندادن باقی مانده کرایه و بد رفتاری با مسافر در صدر تخلفات قرار دارد. 

وی در پاسخ به این پرسش که شهروندان چه طور می‌توانند تخلفات رانندگان تاکسی‌ها را اطلاع دهند؟، اظهارکرد: هر یک از شهروندان در صورت مشاهده تخلف رانندگان تاکسی می‌توانند موضوع را به سامانه ۱۸۸۸ شهرداری اطلاع داده تا شکایت آن‌ها در دستور بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به نوع برخورد با رانندگان متخلف خاطرنشان کرد: در صورتی که نوع تخلف چندان مهم نباشد، موضوع در سطح منطقه بررسی شده و به رانندگان تذکر داده می‌شود، اما در صورتی که تخلف گسترده باشد، طبق آئین نامه با رانندگان برخورد می‌شود. 

قناعتی از ارائه امتیاز منفی به رانندگان تاکسی خبرداد و گفت: هر یک از رانندگان پس از هر تخلف گزارش شده، نمرده منفی دریافت کرده و در نهایت نیز تجمیع این نمره‌ها می‌تواند منجر به باطل شدن پروانه فعالیت یک تاکسیران شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا