اجتماعی و فرهنگی

صاحب‌نظران حوزه اعتیاد باید دارای دانش کافی نسبت به اعتیاد باشند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  از  روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علی مویدی در دوره آموزشی تخصصی ویژه کارشناسان امور مالی و اداری شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، برگزاری اینگونه دوره‌ها را در راستای تحقق اهداف ستاد موثر دانست و گفت: امروزه آموزش، در همه سازمان ها به منظور رشد و ارتقاء منابع انسانی در جهت انجام وظایف مطلوب تر، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه امروزه رسمیت و عینیت سازمان‌ها با منابع انسانی آن‌ها شناخته می‌شود و اهمیت دادن به منابع انسانی به عنوان اساس و محور کار مدیریت سازمان‌ها می‌باشد، افزود: اگر هر سازمانی به امر آموزش، به عنوان یک موضوع ضروری و مهم بنگرد، بی شک آن سازمان به روز و خلاق خواهد بود و در عین حال اگر نسبت به کسب دانش و توسعه منابع انسانی بی توجه باشد، آن سازمان هر روز کهنه تر شده و به قهقرا می رود.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان داشت: توسعه و ارتقای سطح علمی انسانی که با تغییرات و فناوری‌های جدید روبرو هستیم یکی از عوامل کارایی هر سازمان محسوب می شود، در حقیقت رشد دانش و مهارت کارکنان و ایجاد تغییر و تحول در انجام وظایف از جمله اموری است که سازمان را کارآمدتر و اثربخش‌تر می‌کند.

مویدی گفت: اعتیاد پدیده ای پیچیده است که باید پزشک، روانپزشک، حقوقدان، جامعه شناس، جرم شناس و… با دانش روز در مورد آن اظهار نظر کنند، لذا شناخت علمی همراه با دانش کافی نسبت به اعتیاد از ضروریات لازم برای صاحبنظران و حتی کارشناسان شوراها است.

وی افزود: رشد دانش و مهارت کارکنان و در نتیجه ایجاد تغییر و تحول در انجام وظایف کمک بسیار موثرتری در بهبود بهره‌وری یک سازمان می‌کند، بنابراین آموزش کارکنان از ضروریات است.

این مقام مسئول در ستاد در ادامه منابع مالی را موتور محرکه هر سازمان دانست و افزود: منابع مالی اگر نیروی متخصص و توجیه شده نداشته باشد، موثر نخواهد بود و به درستی هزینه نمی شود، در واقع این انسان متخصص است که می تواند منابع مالی را بدرستی به دست آورده و در بخش های مختلف هزینه و از اسراف آن نیز جلوگیری کند.

مویدی در پایان گفت: آرامش و آسایش کارکنان نیز همواره هدفی والا برای همه سازمان‌ها تلقی می‌شود و ستاد نیز در تلاش است تا این مهم را در بین نیروهای خود فراهم کند و امیدواریم این دوره توانسته باشد در حوزه ماموریتی کارشناسان موثر باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا