شورای شهر

سوال کنایه آمیز عضو هیات رئیسه شورا از دولت:هواپیما واجب تر بود یا مترو؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ابوالفضل قناعتی با توجه به روز هوای پاک اظهار داشت: وظایف مردم و مسئولان دولتی در مقابله با آلودگی هوا مشخص است.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم ما فهیم و متوجه هستند و به دلیل اینکه وضعیت آلودگی هوا برای سلامتی‌شان مضر است ملاحظه بیشتری می‌کنند ولی آیا مسئولان در قبال مردم به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند؟

قناعتی بیان داشت: وقتی که در شرایط نامطلوب آلودگی هوا هستیم مسؤلان چه اقدامی برای سلامتی مردم انجام می‌دهند تا مردم در رفت و آمدها با مشکلی مواجه نشوند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: مسئولان نسبت به موضوع آلودگی هوا یا کم توجه و یا بی‌توجه هستند.

وی گفت: برای استفاده از حمل و نقل عمومی به مردم توصیه می‌کنیم که از خودروهای شخصی استفاده نکنند و برای رفت و آمدهای خود از حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما آیا زیرساخت‌های لازم را برای آنها مهیا کرده‌ا یم؟

قناعتی افزود: جمعیت شهر تهران ۱۴ میلیون است و زیرساخت‌های لازم را در حوزه حمل و نقل عمومی برای آنها آماده نکرده‌ایم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: هنگامی که وظایف سازمان‌ها و نهادهای مربوطه را در خصوص تعهداتی که داشته‌اند بررسی می‌کنیم و نمودار آن را رسم می‌کنیم متوجه می‌شویم که مسئولان دولتی نسبت به مدیریت شهری یا کم توجه و یا بی‌توجه هستند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: آیا دولت به تعهدات خود که توسعه ۵۰ درصدی مترو و پرداخت یارانه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی و مترو بوده عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷ سال است که دولت کمکی به حمل و نقل عمومی نداشته است گفت: برای شهر تهران ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز است ولی دولت به تعهد ۸۲.۵ درصدی خرید اتوبوس عمل نکرده است.

قناعتی یادآور شد: با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود. ما برای مردم چه کرده‌ایم. در نموداری که تعهدات مدیریت شهری بوده بالای ۷۰ درصد شهرداری به تعهداتش عمل کرده است ولی دولت تنها ۵ درصد به تعهدات خود عمل کرده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: هنگامی که یکی از طرف‌های متعهد به تعهدات خود عمل نکرده است ما چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هوای شهر تهران پاک باشد.

وی یادآور شد: وقتی مردم وسیله حمل و نقل عمومی نمی‌بینند سوار ماشین‌های شخصی خود می‌شوند بنابراین آنچه که باید اجرایی و توسعه یابد حمل و نقل عمومی است.

قناعتی یادآور شد: نمایندگان مجلس به افرادی که وکیل مردم در شورا و مجلس هستند باید از مسئولان و دست‌اندرکاران که اختیارات لازم را دارند مطالبات خود را دریافت کنند که چرا پول مترو به شهرداری پرداخت نمی‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: این نمایندگانی که مردم انتخاب کرده‌اند و وارد مجلس شورای اسلامی شده‌اند باید مطالبات مردم را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند و باید سلامتی مردمی که به آنها رای دادند را تضمین کنند. 

وی تاکید کرد: هم نمایندگان و هم دولتی‌ها باید نسبت به جان مردم حساس‌تر باشند.

قناعتی با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه مشکل کدام دستگاه است و یا کلید آلودگی هوا دست کیست؟ تاکید کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما از دولت درخواست می‌کنیم که به تعهدات و وعده‌هایی که داده است و مترو را هم در اولویت‌های خود ببیند.

وی یادآور شد: هواپیما برای کشور نیاز و مهم است ولی آیا در شرایط فعلی هواپیما جامعه هدف بیشتری داشته است یا مترو.

قناعتی یاداور شد: جمعیتی که روزانه با مترو تردد می‌کنند و در این وضعیت آلودگی هوا به سر می‌‌برند بیشتر از افرادی که روزانه از هواپیما استفاده می‌کنند ولی در همه جا باید به حداکثری‌ها بیشتر توجه شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: دولت در تغییر صنعت خودروها به سمت هیبریدی و برقی پیش برود.

وی گفت: تهران اگر با همین فرایند پیش برود در ۲۰ سال آینده دیگر کسی نمی‌تواند در آن زندگی کند.

قناعتی با اشاره به اینکه موتورهایی که در داخل تولید می‌شود باید کمتر آلودگی ایجاد کند، گفت: بنزین‌هایی که در سطح شهر مصرف می‌شود حداقل شرایط یورو ۴ را داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا