شورای شهر

وضعیت وخیم ۶ بیمار جراحی شده در بیمارستان مدرس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بیمارستان مدرس در شمال تهران و در منطقه سعادت آباد قرار دارد و اکنون حدود ۲ هفته است. بیمارانی که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته‌اند، دچار عفونت بیمارستانی شده‌اند.

در همین رابطه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با توجه به اتفاق پیش آمده بازدیدی را از بیمارستان داشت و در ادامه نیز جلسه کمیته عفونت‌های بیمارستانی را در بیمارستان مدرس با مسئولان بیمارستان برگزار کرد.

حافظی در ابتدا با اشاره کلیات عفونت بیمارستانی اظهار داشت: عفونت بیمارستانی معمولا ۴۸ یا ۷۲ ساعت بعد از ورود بیمار به بیمارستان رخ می‌دهد و بین یک ماه تا ۴۵ روز این گونه عفونت‌ها در بیمار مشاهده می‌شود.

حافظی با اشاره به دسته‌بندی عفونت‌های بیمارستانی گفت: شایع‌ترین عفونت‌ها عبارتند از عفونت ادراری و ریوی، خونی و محل جراحی باشد.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری کمیته عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان مدرس اظهار داشت: با توجه به گزارشی که به دست بنده رسید به سرعت این کمیته را جهت بررسی مشکلات پیش آمده برگزار کردم.

وی گفت: در این جلسه رئیس و مدیر بیمارستان مدرس معاون آموزشی بیمارستا و پزشک متخصص حضور داشتند که در این جلسه مسئولان بیمارستان گزارشی از بیمارانی که مبتلا به عفونت بیمارستانی شده‌اند، ارائه کردند.

حافظی گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی مسئولان بیمارستان، بخش جراحی قلب از تاریخ ۱۸ شهریور دچار عفونت شده و متأسفانه به همین دلیل در ابتدا 4 نفر دچار عفونت بیمارستانی می‌شوند.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: پس از گزارش ارائه شده در این بیمارستان تعداد افراد مبتلا شده به عفونت بیمارستانی به ۷ مورد افزایش پیدا می‌کند که در نهایت یکی از این افراد که دچار عفونت خفیف شده بود درمان و در نهایت ترخیص می‌شود.

وی گفت: هم اکنون مسئولان بیمارستان با توجه به مشکلات به وجود آمده و عفونت بیمارستانی بیماران اقدامات لازم را جهت درمان این افراد انجام دادند که برای برطرف کردن عفونت از داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند.

حافظی در ادامه با اشاره به اقدامات بیمارستان مدرس برای استریل کردن بخش عمل قلب در این بیمارستان گفت: هم اکنون شستشوهای اتاق عمل و استریل کردن آنها در دستور کار بیمارستان قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود به زودی بخش عمل قلب این بیمارستان مجددا فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: از ۶ بیماری که دچار عفونت بیمارستانی شدند تعدادی از آنها برای برطرف کردن عفونت در محل زخم مجددا به اتاق عمل ارجاع داده شده‌اند که از این تعداد ۳ نفر محل زخمشان باز و ۳ نفر دیگر محل زخمشان بسته است.

وی تاکید کرد: با اشاره به تصمیم کمیته عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان مدرس قرار شده است تا برطرف شدن عفونت از بخش عمل قلب هیچ عملی در این بیمارستان انجام نشود.

حافظی تصریح کرد: اقدامات دیگری نیز برای بخش عمل قلب در بیمارستان انجام شده است که از آن جمله می‌توان به سیستم تهویه و استفاده از فیلترهای مخصوص اتاق عمل اشاره کرد.

حافظی ادامه داد: از ۶ بیماری که هم اکنون دچار عفونت بیمارستانی شده‌اند، یک نفر دچار کاهش بینایی شده است که البته این موضوع از عوارض عمل قلب باز است.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: با اقدامات انجام شده قرار است از ابتدای مهر مجددا اتاق‌های عمل قلب در بیمارستان شهید مدرس فعالیت خود را آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا