شورای شهر

تخریب پاساژ علاالدین به روزهای پایانی رسید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری در تشریح جزئیات بازدید دو ساعته بامدادی‌اش از روند تخریب طبقات هفت و هشت پاساژ علاالدین که به صورت غیر مجاز ساخته شده بود، گفت: حدود ۵۶ روز است که با استقرار پیمانکارانی که از سوی شهرداری منطقه ۱۱ انتخاب شده‌اند اعمال قانون و تخریب طبقات اضافه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی شهرداری منطقه ۱۱، سازمان مدیریت بحران نیروی انتظامی، HSE شهرداری تخریب  طبقات اضافه ادامه دارد گفت: به دلیل عدم همکاری مالک و همچنین تداخل نداشتن کار کارگران با فعالیت اقتصادی کسبه، در جنوب شرق ساختمان بالابری با همکاری بیمارستان نجمیه تعبیه شده است تا ضرری به جریان کسب و کار افراد وارد نشود.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم همکاری مالک کار به سختی پیش می‌رود گفت: بالابر تعبیه شده کوچک است و باید برای جابجایی مصالح تعداد بیشتری رفت و آمد کرد و بر همین اساس کار به سختی پیش می‌رود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به ادامه بازدیدش گفت: خوشبختانه شهرداری منطقه ۱۱ کوریدور ایمنی را برای حفاظت از طبقات همکف و پایین در پیاده‌رو خیابان حافظ و جمهوری تعبیه کرده تا حفاظت و ایمنی تردد افراد حفظ شود و فضا برای رفت و آمد و کسب و کار کاملا ایمن شده است.

وی با بیان اینکه طبقه ۷ نیز با حفاظ و توری کاملا پوشانده شده است و امکان هر گونه پرتاب مصالح وجود ندارد، گفت: ضمنا نیروی انتظامی نیز برای حفاظت شبانه روزی در محل مستقر است و کار از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد ادامه دارد.

شاکری با بیان اینکه ۳۰ نفر کارگر در کارگاه مشغول به فعالیت هستند گفت: تخریب طبقات هفت و هشت تقریبا رو به اتمام است و به مرحله برداشت اسکلت ساختمان رسیده است و در این مرحله مشخص شد که حتی اسکلت بندی طبقات اضافه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و قطعا بهره برداری از این طبقات موجب ناامنی کسبه و تردد کنندگان این طبقه می‌شده است که خوشبختانه با اعمال قانون و قلع و قمع، جلوی حوادث بعدی گرفته شد.

شاکری با بیان اینکه به نظر می‌رسد با توجه به عدم همکاری مالک و ایمن سازی مسیر حداقل ۱.۵ تا دو ماه دیگر برای برداشتن این طبقات زمان لازم است، گفت: برای حفاظت از اموال مردم در طبقات دیگر نیز نیروی انتظامی در تمام طبقات به طور شبانه روز مستقر است.

شاکری با بیان اینکه مالک متاسفانه رفتار خلاف قانون دارد و با پیمانکار همکاری لازم را ندارد، گفت: متاسفانه با اقدامات نامناسبش همچون بستن راهرو و قطع آب و برق و … کار را برای پیمانکاران سخت کرده اما مدیریت شهری با جدیت به دنبال تخریب این طبقات است.

وی با بیان اینکه دیر یا زود قانون به سراغ متخلفان می‌رود، گفت: باید از شهرداری منطقه ۱۱ بابت صبر و جدیتش تشکر کنیم و انصافا برای مدیریت شهری فرقی بین متخلفان دانه درشت نیست.

وی همچنین در پایان از اعضای شورای شهر و مسئولان خواست که از روند تخریب این پاساژ دیدن کنند؛ چرا که تخریب طبقات اضافی پاساژ علاءالدین با تمام کارشکنی‌های مالک، شیرینی خاصی دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا