اجتماعی و فرهنگی

شیر رایگان مدارس با ۴ ماه تاخیر رسید!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین منصور مجاوری مدیر کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت توزیع شیر رایگان در مدارس کشور، اظهار داشت: بر اساس اعتبار مصوب دولت، توزیع شیر رایگان در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی آغاز شده است.

وی افزود: توزیع شیر رایگان در مدارس ۱۵ استان کشور نیز در دست اقدام برای توزیع است و مابقی نیز از امروز یا تا چهارشنبه شیر توزیع خواهد شد.

مجاوری با بیان اینکه مطابق روال باید از ابتدای سال تحصیلی تا پایان آن شیر در مدارس توزیع شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تابع ضوابط بودجه دولت هستیم، لذا تا تأمین اعتبار مربوط به شیر مدارس صبر کردیم.

وی افزود: با اعتبار مصوب کنونی، بدهی و مطالبات مربوط به شیر مدارس که از سال گذشته باقی مانده بود را پرداخت کردیم و بخشی هم به تأمین اعتبار جهت توزیع شیر در مدارس اختصاص یافت.

مدیر کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعتباراتی که برای شیر رایگان در مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: اکنون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و ردیف بودجه عمومی دولت به طور کلی برای تأمین شیر رایگان مدارس اختصاص داده شده است و به هر میزان که از این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، شیر توزیع خواهد شد.

وی افزود: به استان‌های کشور اعلام کردیم که مطابق سال گذشته ۸۰۰ میلیون پاکت شیر برای امسال هم در نظر بگیرند؛ در حال حاضر به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان امکان توزیع شیر در مدارس داریم و به محض اینکه اعتبارات بیشتری تخصیص یابد، دفعات توزیع بیشتر می‌شود.

مجاوری تصریح کرد: به طور کلی یکماه و نیم تا ۲ ماه با اعتبارات تخصیص یافته کنونی می‌توانیم شیر در مدارس توزیع کنیم و برای تهیه ۸۰۰ میلیون پاکت شیر به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا