اجتماعی و فرهنگی

تاکید بر شرط ایران برای اعزام زائر به عربستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت موضوع حج و بازگشایی آن اظهار کرد:  این مسئله به سیاستهای عالی نظام مربوط است؛ آن چیزی که به عنوان سیاست وجود دارد به شرایطی بازمی‌گردد که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که کشور عربستان شرایط لازم را برای حضور امن زائران ما فراهم کند ما آمادگی لازم را برای اعزام داری؛ ما منتظریم موضع گیری مقامات عربستان در این رابطه ببینیم و بعد تصمیم‌گیری در داخل کشور را خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از سوی ایران هیچ محدودیت در اعزام نیست جز اینکه عربستان شرایط اعلامی ما را برای حضور زائران بپذیرد.

صالحی امیری درباره موضوع مطرح شده مبنی بر اینکه برخی مسائل در سفر زائران موجب وهن است، گفت: در خصوص موضوع حج و عتبات با مجموعه مدیران و کارکنان حج و زیارت و مسئولان مربوطه صحبتهایی داشته‌ایم؛ در مجموع حج ما از نظم و انضباط در ادوار بعد از انقلاب برخوردار بوده و خوشبختانه مشکلی در ایران وجود نداشته و ندارد اما در خصوص عتبات به‌دلیل شوق مردم به اهل بیت(ع) و هجومی که به سمت مرزها شده نوعی بی نظمی مشاهده می‌شود که لازم است ساماندهی شود.

وی افزود: برای ساماندهی باید در سطح ملی تصمیم گیری شود و یکی از کارها هماهنگی با دستگاهای ذیرط برای امور عتبات است و این کار باید به نحوی باشد  که زائران با کمترین مشقت و با حداکثر آسایش یتوانند زیارت معنوی و معرفتی خود را داشته باشند و در آینده نزدیک نتایج هماهنگیها به اطلاع مردم می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوع آزادبرها نیز عنوان کرد: اینکه ما بخواهیم همه امور را در حج و زیارت متمرکز کنیم صحیح نیست اما مسئولیت سیاستگذاری و هدایت ستادی عتبات باید به سازمان حج متمرکز شود و این ضرورت است اما در این راستا از ظرفیت همه آژانسها و کارگزاان باید استفاده شود.

صالحی امیری تصریح کرد: به جمع‌بندی رسیده‌ایم و سیاستگذاری متمرکز اما اجرای غیر متمرکز را دنبال کنیم یعنی استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی و همه آژانسها برای اعزام زائران باید تابع سیاستی منسجم و منظم باشد تا مردم دغدغه‌ای را دراین حوزه مشاهده نکنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا