اجتماعی و فرهنگی

جزئیات آتش‌سوزی در مدرسه روستای بارگاهی بوشهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد مرادی مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر در خصوص آتش‌سوزی مدرسه روستای بارگاهی از توابع شهرستان دشتستان اظهار داشت: حدود ساعت ۸ صبح یکشنبه گذشته حادثه آتش‌سوزی در این مدرسه رخ داده است؛ البته این مدرسه بخاری برقی استاندارد داشته است اما متأسفانه اولیای مدرسه، آن را به کار نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به بخشنامه اداره کل نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مقرر شده بود هیچ بخاری نفتی استفاده نشود و بخاری نفتی نیز در این استان توزیع نشده است.

مرادی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شده است، افزود: در استان بوشهر بخشی از مدارس دارای گاز طبیعی هستند و شبکه‌های داخلی استاندارد و پکیچ ایجاد شده است و برخی مناطق که هوا در آنجا گرم‌تر است از بخاری‌های تابشی استفاده می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر یادآور شد: در این مدرسه که در روستای بارگاهی در اطراف برازجان و از توابع شهرستان دشتستان بوشهر قرار دارد نیز بخاری برقی وجود داشت، اما اولیا مدرسه دقت نظر نکردند و بنا به اعتراف خود آنها تنها یک ساعت از بخاری نفتی استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مدرسه ۶ پایه و ۲۴ دانش‌آموز دارد، گفت: ظاهراً یکی از اولیای مدرسه بخاری را در اختیار معلم قرار داده است که بر اثر انحراف بخاری، شعله ایجاد شده اما خوشبختانه هیچکس آسیبی ندیده است و بیشتر فضای کلاس دودآلود شده است.

مرادی تصریح کرد: بلافاصله پس از این حادثه، معلم کپسول آتش‌نشانی را می‌آورد و آتش را خاموش می‌کند و در حال حاضر وضعیت کلاس به حالت اولیه بازگشته است.

وی با بیان اینکه نباید معلم این بخاری را از بیرون می‌آورد و در کلاس درس استفاده می‌کرد، خاطرنشان کرد: این بخاری نفتی از طریق سیستم‌های دولتی آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس در اختیار کسی قرار نگرفته است و بنده به معلمان، مربیان و اولیای مدارس توصیه می‌کنم بخشنامه ممنوعیت استفاده از بخاری نفتی را جدی بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا