اجتماعی و فرهنگی

سوله‌های بحران باید در اختیار آموزش و مدیریت بحران قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی با اشاره به اهمیت فراهم آوردن تجهیزات لازم برای پیشگیری از وقوع بحران در تهران و انجام کارهای فرهنگی و آموزشی در این زمینه بر لزوم افزایش قدرت اجرایی ستاد و سازمان مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد.

ناصحی با بیان اهمیت نقش ستاد و سازمان در زمینه تدوین آیین نامه‌های لازم برای مقاوم سازی، پیشگیری از گسترش شهر و رسیدگی به موضوع ساخت و ساز روی گسل‌ها، ضمانت اجرایی را به عنوان یکی از پیش نیازهای اصلی برای تدوین و اعمال مقرارت در این زمینه نام برد و خواستار افزایش قدرت اجرایی ستاد مدیریت بحران شد.

وی همچنین با اشاره به موقعیت سیاسی تهران و نیز حضور بخش عظیمی از جمعت کشور در این شهر با توجه به جنبه ملی پایتخت خواستار توجه بیشتر دولت به ستاد مدیریت بحران شهر تهران و تعیین بودجه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های مدیریت بحران در پایتخت شد.

ناصحی در ادامه به بررسی وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران در سطح شهر تهران پرداخت و گفت: پایگاه‌ها متعلق به سازمان مدیریت بحران است که زمانی به طور موقت تعدادی از آنها در اختیار سازمان ورزش قرار گرفت و اکنون با توجه به گستردگی کار و حساسیت موضوع سوانح طبیعی باید به طور کامل در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

وی افزود: سازه در نظرگرفته این پایگاه‌ها ویژه مدیریت بحران است تا در برابر سوانحی چون زلزله و طوفان و دیگر خطرات طبیعی ایمن باشد و در شرایط عادی برای آموزش و آمادگی و در شرایط بحرانی برای امدادرسانی استفاده شود.

ناصحی با اشاره به این که سازمان ورزش بر اساس بودجه مستقلی که دارد می‌تواند سوله‌های دیگری تهیه کند یا بسازد، گفت: در این زمینه باید با حضور شورای شهر، مدیریت سازمان ورزش و سازمان مدیریت بحران توافق مجددی صورت گیرد تا پایگاه‌ها در اختیار ستاد قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا